Griffie kort geding : kan mer er terecht voor info ?

stephandr
Topic Starter

Griffie kort geding : kan mer er terecht voor info ?

#1 , 04 nov 2011 09:32

Een kleine vraag :
Kan men op de griffie van de rechtbank terecht (via telefoon bvb) voor vragen ivm met bvb de datum van de komende hoorzittingen ?
Laatst gewijzigd door stephandr op 17 feb 2012 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucgescheiden

#2 , 04 nov 2011 11:46

Wat betreft de procedures voor kort geding hangt het, volgens mij, af of u inmiddels een scheidingsvonnis heeft.
Immers kortgeding is nadien niet meer bevoegd om nog tijdelijke maatregelen uit te vaardigen.
Mogelijk is het enkel de jeugdrechter die in uw geval een vonnis ten gronde kan vellen aangaande de kinderen,
in dit geval zou het dus zinloos kunnen zijn om nog terug te keren naar kort geding.

Ik het verleden heb ik de griffie gecontacteerd gehad via email, deze heeft daar telkens virendelijk op geantwoord.
Indien dit tot niets zou leiden, kan u steeds een verzoek richten aan de dienst notitiën, waarin u inzage- en copy-recht kan vragen.
Handige documenten voor Personenrecht

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 nov 2011 14:48

Een zaak die naar de rol verzonden werd komt niet automatisch terug op de zitting. Als partij kan u wel vragen dat de zaak opnieuw wordt vastgesteld.

In principe mag de griffie telefonisch geen informatie geven over een bepaald dossier. Iedereen kan bellen en zeggen dat hij mijnheer X is en informatie wil over zijn dossier. U kan het proberen maar het is dus mogelijk dat je telefonisch geen antwoord zal krijgen. Je kan wel op de griffie het rechtsplegingsdossier gaan inzien. Daarin ziet u wat er allemaal gebeurd is en ook wat er niet gedaan werd.

Reclame

Lucke

#4 , 04 nov 2011 15:30

De griffie die ik belde heeft daar nooit problemen van gemaakt... hij was het misschien beu dat ik telkens aan zijn deur stond voor info ;-)

lucgescheiden

#5 , 04 nov 2011 15:55

Zo zie je maar ... wie niet waagt, blijft maagd :-)
Handige documenten voor Personenrecht

ovan

#6 , 05 nov 2011 03:57

De griffie die ik belde heeft daar nooit problemen van gemaakt... hij was het misschien beu dat ik telkens aan zijn deur stond voor info ;-)
hij herkende u waarschijnlijk aan de telefoon. Dat is ook een vorm van "identificatie". Veel van die griffiers hebben te doen met ouders. Zij staan als eerste in lijn, met hun neus op de feiten, om vast te stellen wat een klucht het dikwijls is. Zij hebben vele verklaringen waarom het misloopt Justitie
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

Terug naar “Echtscheiding”