schrijven om mijn fustratie kwijt te geraken, gerecht?

jpc6000
Topic Starter

schrijven om mijn fustratie kwijt te geraken, gerecht?

#1 , 20 okt 2011 14:39

Ik heb net een vonnis gekregen van het vredegerecht. zie info bij huur ontvangen vonnis
Mijn gemoedstoestand was goed, tot ik dit vonnis in mijn handen kreeg.
mijn emoties:
Ik haat het gerecht, ik wil daar zo weinig als mogelijk zaken mee hebben.
En toch word ik er met mijn kop in geduwd.

Een toch rechtvaardigheid is een zaak waar ik mijn ganse leven mee worstel. Misschien wel iedereen?
Iedereen wil toch rechtvaardigheid? Maar dit toepassen is bijna onmogelijk, en men heeft dit geprobeert in wetteksten.
Maar deze zijn door mensen gemaakt en toegepast door mensen, dat is het probleem.
Om rechtvaardigheid moet men goddelijk zijn, en dat is de mens allesbehalve.
Wetteksten verouderen, er zijn er teveel, te ingewikkeld en ga zo maar door.
Het kapitalisme speelt ook een zeer grote rol in dit rechtssysteem, en meer en meer begin ik te denken de wereld moet kapot door dit.
Het goud gaat het toch winnen op de wereld? Leg de wereld naast het goud wat gaat de mens kiezen?
Momenteel kiest hij nog steeds voor het goud. Nog hoelang?
En rechtvaardigheid zou van het gerecht moeten komen, maar telkens ik met het gerecht geconfronteerd word is het met onrechtvaardigheid.
Dan zou men denken een van de twee is fout. Maar wie?
Ik filosofeer veel, lees en doe allerlei intelligente zaken.
Ik eet en leef evenwichtig. Dan zou ik denken ik heb gelijk.
Het gerecht is dus fout!
Men spreekt al lange tijd van gerechtelijke hervormingen, waarom komen die er niet?
Naast mijn bed ligt momenteel 5 boeken,
de cannabis connectie (wat anders had u verwacht) van hans van scharen
strafrecht wetteksten
het OM in de fout van ton derksen
inleiding tot het algemeen strafrecht
de rechters van Louis De Lentdecker
over dit laatste wou ik het hebben, waarin staat geschreven hoe vrederechters de meest bevoordeelde rechters zijn, vriendjespolitiek.
Deze week was er een vrederechter die politie bescherming vroeg.
Is dit verwonderlijk?
Ik dacht dat huurders degelijk beschermd waren tegen het uitzetten uit uw woning?
Helemaal niet, ik word voor de 7de keer uit mijn woning gezet.
Freya Van den Bossche had deze week nog eens gemeld dat huurders met huurachterstand zouden beschermd worden.
Ik sta met geen enkele achterstand huur! En toch, het ondenkbare word weer eens bewaarheid.
Ik sta machteloos, die justitie is zo een hard te kraken noot, dat ik er mijn gebit op kapot bijt.
Hoe dit veranderen dat is voor mij de hamvraag.
Ik haal nog twee zinnetjes uit het boek 'de rechters'
Er zijn enorm eerlijke, onkeukbare en faire vrederechters in ons land, maar ze zijn niet zo gemakkelijk te vinden.
Een staat heeft de politici, de regering en ook de magistraten die hij verdient.
Het eerste misbruik van recht is het voorrecht

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 nov 2011 14:20

Los van het feit dat ik je bericht... hoe moet ik het zeggen... surrealistisch vindt, wil ik toch op een aantal zaken reageren:
Ik denk dat je het een beetje omdraait: je haat het gerecht, net omdat je ermee in aanraking komt! De meeste mensen komen niet in aanraking met het gerecht, en haten het ook niet.
Het gerecht is dus fout!
Heu... ben je zeker dat je "allerlei intelligente zaken doet"? Want bovenstaande redenering raakt kant noch wal, hoor. Omdat jij (naar jouw eigen mening) evenwichtig eet een leeft, heb je meer gelijk dan het gerecht? Straffe uitspraak!
Je wordt niet zomaar uit je huis gezet. Mag ik vragen wat de reden hiervoor was?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Oude Belg

#3 , 05 nov 2011 11:12

Wat is de vraag eigenlijk?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

jpc6000
Topic Starter

#4 , 19 dec 2011 18:17

De reden om mij uit mijn huis te zetten is omdat ik twee jaar geleden een hennepplantage had.
En de procureur terwijl hij dat niet mag geeft een brief gezonden dat er inderdaad een hennepplantage op dat adres werd ondekt.
Klacht indienen geeft geen zin, de brief zal daarom niet verdwijnen.
Dus ontkennen had geen zin en de rechter geeft geoordeeld dat dit niet kon en ik eruit moet.
Natuurlijk ga ik ertegen in beroep desnoods tot de hoogste gerechtsinstanties, het is niet omdat ik wat plantjes in mijn kamer staan heb dat ik daarom een slechte huisvader zou zijn zoals rechter oordeeld.
Integendeel ik heb zijn huis gezuiverd van alle schimmels, voor vele duizenden euros speciale ecologische verf gekocht, voor duizenden euros aan hennepisolatie geplaatst. En een gans jaar gewerkt om het dak luchtdicht te krijgen. Als dank stuurt de eigenaar de politie op mijn dak omdat er licht brandde op zijn zolder die ik aan het isoleren was. Ondertussen geeft eigenaar bijna zijn leven gelaten dus boontje komt om zijn loontje. Wat ik niet doe doet de natuur voor mij, moet alleen wat wachten.
Ik woon er nog steeds en het is nog steeds niet betekend. Al zeggen ze dat ze zullen betekenen.
In correctionele zaken kunnen onterecht verkregen zaken uit het dossier gehaald worden, kan ik dit hier ook eisen?

jpc6000
Topic Starter

#5 , 19 dec 2011 18:40

Los van het feit dat ik je bericht... hoe moet ik het zeggen... surrealistisch vindt, wil ik toch op een aantal zaken reageren:
Ik denk dat je het een beetje omdraait: je haat het gerecht, net omdat je ermee in aanraking komt! De meeste mensen komen niet in aanraking met het gerecht, en haten het ook niet.
Dat ik zoveel met het gerecht in aanraking kom is omdat dit een van het grootste kankergezwel is in onze maatschappij.
Het gerecht is dus fout!
Heu... ben je zeker dat je "allerlei intelligente zaken doet"? Want bovenstaande redenering raakt kant noch wal, hoor. Omdat jij (naar jouw eigen mening) evenwichtig eet een leeft, heb je meer gelijk dan het gerecht? Straffe uitspraak!
Straf he, vind ik ook. Misschien heb ik gelijk of niet, wie zal het zeggen.
Je wordt niet zomaar uit je huis gezet. Mag ik vragen wat de reden hiervoor was?
De eerste keer uit huis gezet omdat ik mijn huur niet betaalde, tweede keer ook, derde keer ook,
vierde keer omdat ik drugs dealde, vijfde keer omdat de woning onbewoonbaar werd verklaard, zesde keer weggepest in NL door politie, lokaal bestuur en buren, en nu omdat ik een hennepplantage in mijn woning heb.

bartvdv

#6 , 19 dec 2011 19:59

Inderdaad, surrealistisch. Ik hoop dat het allemaal iets opgebracht heeft.

mava105

#7 , 19 dec 2011 20:24

[De eerste keer uit huis gezet omdat ik mijn huur niet betaalde, tweede keer ook, derde keer ook,
vierde keer omdat ik drugs dealde, vijfde keer omdat de woning onbewoonbaar werd verklaard, zesde keer weggepest in NL door politie, lokaal bestuur en buren, en nu omdat ik een hennepplantage in mijn woning heb.
Tja, 't zijn ook altijd de anderen die het gedaan hebben, en ik wordt hiervoor gestraft. :mrgreen:

Franciscus

#8 , 19 dec 2011 22:55

Neem een goede advocaat vb Meester Van Steenbrugge of Meester Riedel. Die maken van elke fout van parket en politie en gerecht gebruik om recht te laten geschieden.

Gebruiker21

#9 , 20 dec 2011 09:46

De eerste keer uit huis gezet omdat ik mijn huur niet betaalde, tweede keer ook, derde keer ook,
Ofwel ben je een troll, ofwel ben je niet goed wijs. Misschien is een slotje op deze draad wel op zijn plaats?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Actuele Thema's”