stopzetten van psychotherapie in vechtscheiding

ovan

Re: stopzetten van psychotherapie in vechtscheiding

#106 , 28 okt 2011 20:42

...ik blijf dit een vreemd verhaal vinden...
idd
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder
Contacteer: Website

#107 , 28 okt 2011 22:22

Als we de ene post van psytom even overstijgen vinden jullie dat niet vreemd dat de discipline van "psychologie" hier onder vertegendwoordigd is?

Eigenlijk weten wij allemaal dat naast het juridische afwikkeling van een scheidingsproces tussen twee ouders (zowel tussen de partnerrelaties, maar ook het verlies tussen kind en beide-ouders-samen relatie) een psychische afwikkeling van dat scheidingsproces zal plaats nemen.

De haast totale afwezigheid van de know-how inzake de decipline "psycholoog" stemt mij wel droevig en vind dat vreemd.
Misschien ben ik niet alleen?

Om het nog sterker te maken. Als een psycholoog voor een kind een positieve betekenis kan hebben (en niemand van ons onderkent dit volgens mij) in een scheidingssituatie waarom komen mensen met voldoende psychologische kennis hun standpunten dan hier niet verdedigen?

RR

lucgescheiden

#108 , 01 nov 2011 03:41

Mss net omdat hier dan negatieve reacties op binnenlopen, die het forum komen waarschuwen voor
de gevaren die hun standpunten met zich meebrengen?
Handige documenten voor Personenrecht

Reclame

roderidder
Contacteer: Website

#109 , 02 nov 2011 14:20

Wel dacht er ff aan om ook eens andere oorden gaan op te zoeken en mee deel te nemen aan een psychologischforum
Even hiernaar gezocht maar op de forums die in aanmerking kwamen bleek een rodedraad te zitten nl. ... Nederland.
Wat mij wel opviel is dat ze een jongerenforum hebben :-)
http://psycholoog.net/forum/viewforum.p ... b8298c4e13" onclick="window.open(this.href);return false;

RR

lucgescheiden

#110 , 02 nov 2011 16:04

Mss eylis haar raad opvolgen en de Canadese forums eens afschuimen?
Handige documenten voor Personenrecht

Terug naar “Echtscheiding”