ouderdom factuur

CARPE9591
Topic Starter

ouderdom factuur

#1 , 01 nov 2011 12:49

Beste, ik kreeg pas een eerste factuur op datum 30/11/2010 van karwijtje uitgevoerd op 6/11/2010. De firma (bvba) is ondertussen van naam veranderd ( faling ?? )
Heeft de nieuwe firma (ook een bvba) het recht om de factuur (op naam oude firma) op te eisen of wat is mijn recht of plicht?
Groetjes

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 nov 2011 18:10

Is het btw nr ondernemingsnummer hetzelfde gebleven?
Dan kan er zo wie zo een factuur gestuurd worden.
Bij een faling krijgt u er ook een via de curator

CARPE9591
Topic Starter

#3 , 02 nov 2011 08:50

Jawel alles is dezelfde gebleven.Alleen de naam is veranderd. Hij stuurde vroeger de facturen van eventuele karwijen naar verhuurkantoor (was zijn neef) en die brachten dat in mindering met het jaarlijks tegoed. Mag ik niet wachten met betaling van fac 30/11/2010 tot ik van de aangestelde curator een eventuele afrekening krijg zodat ik dan met zekerheid weet dat ik ze geen 2 keer betaal?

Reclame

Gebruiker21

#4 , 02 nov 2011 11:07

Dus de factuur is via een curator gekomen? Of is de firma gewoon van naam veranderd, maar is de rest gewoon hetzelfde gebleven? In dat geval moet u gewoon de factuur betalen. Ik zie niet in waarom u dit niet zou doen? Electrabel heeft een tijdje geleden zijn briefhoofding aangepast. Da's ook geen reden om geen facturen meer te betalen, hé...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Lanox

#5 , 02 nov 2011 13:47

Heeft U de data in Uw openingspost soms door elkaar gegooid? Een factuur die U "pas" 3 weken krijgt na de werken is toch niet uitzonderlijk laat?

Gebruiker21

#6 , 02 nov 2011 13:56

Heeft U de data in Uw openingspost soms door elkaar gegooid? Een factuur die U "pas" 3 weken krijgt na de werken is toch niet uitzonderlijk laat?
Was me nog niet opgevallen. Die termijn is inderdaad meer dan redelijk. In veel gevallen komt een factuur later dan dat.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Sirius_Legal
Contacteer: Website

#7 , 02 nov 2011 16:16

Wellicht komt de factuur van de curator. Als er nog diensten openstaan is het zijn taak om betaling daarvan te innen ten voordele van failliete boedel. Hij kan zelfs beslissen om dienstverlening tijdelijk te laten doorlopen en in geval van overname van het handelsfonds uit het faillissement kunnen bepaalde contracten mee overgedragen worden onder voorwaarden.
"It's not what you look at that matters, it's what you see" (Henri D. Thoreau)

Franciscus

#8 , 03 nov 2011 00:38

Blijkbaar is alleen de naam veranderd en dus geen sprake van faling?

CARPE9591
Topic Starter

#9 , 03 nov 2011 15:53

datum factuur is juist en dus bijna jaar na datum krijg ik factuur met oude firmanaam, met een begeleide brief nieuwe firmanaam om dit dringend te betalen. Hij kan de factuur toch al vorig jaar aangeboden en betaald gekregen hebben via verhuurkantoor die alles regelde en die nu in faling zijn. Ik zie daar toch nooit nog een afrekening van, laat staan mijn geld tegoeden.

Lanox

#10 , 03 nov 2011 17:09

Ik kan even niet meer volgen. Waarom heeft U die factuur dan niet een jaar geleden betaald als ze U toen aangeboden werd?

bartvdv

#11 , 03 nov 2011 17:25

Ik denk eerder dat de factuur pas nu wordt aangeboden aan de huurder maar al vorig jaar werd aangeboden aan het verhuurkantoor. Ik vermoed dat het klusjesbedrijf de factuur die het niet meer kan innen bij het verhuurkantoor - wegens faillisement - nu rechtstreeks tracht te verhalen op de huurder. Dus het lijkt mij verstandiger om contact op te nemen met de curator van het failliete verhuurkantoor om na te vragen wat er met die factuur (met de oude hoofding) is gebeurd en of er voor die factuur een attest werd opgemaakt om het klusjesbedrijf toe te laten de kost af te schrijven en btw te recupereren.

Gebruiker21

#12 , 04 nov 2011 08:31

Hé? Nu ben ik helemaal niet meer mee? Is het verhuurbedrijf nu failliet, of het bedrijf dat de werken uitgevoerd heeft? Het wordt wel héél verwarrend nu. Kan de topic starter misschien even verduidelijken?

CARPE9591
Topic Starter

#13 , 10 nov 2011 23:51

Het verhuurbedrijf is nu failliet, maar ik weet niet of de factuur vorig jaar al is aangeboden aan verhuurbedrijf en zo ja of ze betaald is. Normaal werden die van mijn tegoed in mindering gebracht.(klusbedrijf en verhuurkantoor was familie van mekaar) Ik moet mijn tegoeden van verhuur (raming) overmaken aan de rechtbank van koophandel. De curator zwijgt voorlopig ook in alle talen. Verder denk ik dat ik naar mijn tegoeden kan fluiten. Het verhuurkantoor was een BVBA. Dus morgen begint de goede man terug met nieuwe zaak, en wij moeten machteloos toekijken!!!

Terug naar “Consumenten Koop”