weigeren van betaling onderhoudsbijdrage

t01
Topic Starter

weigeren van betaling onderhoudsbijdrage

#1 , 01 nov 2011 16:46

Hallo,
Ik heb 2 kinderen, er is co-ouderschap. rekeningen dienden verdeeld te worden maar de vader betaalde geen cent.
Sinds september is er een arrest uitgesproken in beroep dat mijn ex man maandelijks een forfaitair bedrag voor alle extra kosten aan mij moet storten voor de kinderen.
Maar ook die uitspraak negeert hij en hij betaalt nog steeds niets.

Wat kan ik hieraan doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 nov 2011 17:46

vonnis en nu het arrest dient betekend te zijn of worden aan tegenpartij.
Deurwaarder kan dit doen. Indien vonnis/arrest uitvoerder beslag op loon/ beslag op goederen en rekeningen.
Mogelijk nog via beslagrechter passeren.
Is er ook een dwangsom gevraagd per dag vertraging?

lucgescheiden

#3 , 01 nov 2011 17:57

"Wat kan ik hieraan doen?"
Mss eens even uw advokaat op non-actief zetten, en proberen om met de vader te communiceren?
Handige documenten voor Personenrecht

Reclame

PAPA EN ZOON

#4 , 06 nov 2011 09:06

proberen om met de vader te communiceren?
Waarom praten, dat hij gewoon zijn plicht doet, en het vonnis volgt.
CARPE DIEM

ovan

#5 , 06 nov 2011 09:51

Er staat communiceren en niet praten!!!!
Praten zou idd al de beste start zijn. Brieven en mails hebben een beperkte uitdrukkingsvorm. Maar communicatie algemeen is de eerste stap in een NORMALE OUDER relatie. Laat er eerst duidelijkheid zijn OF er niet betaald is, dan WAAROM er niet betaald is en dan zoeken naar een oplossing. Finaal kan er gegrepen worden naar het vonnis. (of arrest)
Een VONNIS is en blijft een document die gebruikt wordt als de ouders NIET iets ANDERS overeenkomen. Laat dat ook een doelstelling zijn die vooral in het belang van de kinderen zijn. Een VONNIS als WAPEN gebruiken is al een faling op zich.
In huidige situatie "lijkt" het er wel op dat er meer zal moeten gebeuren, maar bekijk zeker of alle stappen wel juist genomen zijn.. en kijk altijd naar de toekomst!
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

Terug naar “Echtscheiding”