ik versus de huisbaas

hero
Topic Starter

ik versus de huisbaas

#1 , 30 okt 2011 07:56

ik zit met volgende situatie : ik huur sinds kort een huurhuis van een vrij apart persoon ( mijn huisbaas ligt in conflict met blijkbaar de hele wereld ). Maar goed, mijn buren ( waar ik goed mee overéén kom ) zijn momenteel hun huis aan het verbouwen. Nu heb ik hun toestemming gegeven om verbouwingsmateriaal te verplaatsen op mijn binnenkoer ( van het huurhuis dus ).
Nu is mijn huisbaas van zijn oren komen maken dat hij dit niet toestaat.
Heeft hij dit recht ? Ik heb geen probleem met mijn buren, het zijn toffe mensen, maar blijkbaar heeft mijn huisbaas een klein pietje dat hij absoluut niets van iemand anders kan verdragen, en ik zou het jammer vinden dat hierdoor mijn goede verstandhouding met de buren in het gedrang zou komen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fore

#2 , 30 okt 2011 09:21

U heeft het volledige genot van de woning. En u mag dit toestaan.
Alleen ervoor zorgen dat er geen schade wordt veroorzaakt, want u bent er dan verantwoordelijk voor
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

hero
Topic Starter

#3 , 30 okt 2011 13:22

Zelfs als de huisbaas geen toestemming geeft?

Reclame

Vandebos

#4 , 30 okt 2011 14:25

U heeft door het huren het volledige grondwettelijke gebruiksgenot van het pand. De eigenaar kan spiernaakt, op zijn handen staand, met de oren klapperend een regendans voor uw voordeur uitvoeren, dan nog heeft hij niets, maar dan ook niets te zeggen over de wijze waarop u de binnenkoer gebruikt, zolang u deze niet beschadigt of ze gebruikt voor onwettige doeleinden.

Uw huisbaas mag zelfs zonder uw toestemming het pand niet betreden. (het is wel gebruikelijk eens per jaar te moeten toelaten het pand te controleren indien hij dit wenst.)

wanhoop

#5 , 30 okt 2011 15:02

haha ikd enk dat dit een duidelijk antwoord is

Terug naar “Huren”