Bedankt voor je antwoorden Vandebos, zeer leerrijk.De vraag van vtec ging over wat als je een uitzettingsprocedure wenst te starten terwijl er al een collectieve is die je schuldeis omvat en waarvan de constructie dermate is dat dat de schuld enkel kan afnemen. Dat is een zaak die je nooit gaat winnen; de schuldenaar is voor zijn bestaande schulden immers reeds beschermd en de meeste vrederechters zullen die bescherming uitstrekken over het woonrecht.
Ik ben trouwens van mijn stoel gevallen toen ik in het vonnis van de CSR het overzicht las van de openstaande schulden (bloemlezing : bijdrage vakbond, Internet-provider, EGW, parkeer- & verkeersboetes, on-line kleding shops, duistere consumentenkredieten, administratie belastingen, autoverzekering).
Wat mij nog meest frappeerde : de kleine helft van die posten betrof redelijke bedragen (< 250€); allicht komen daar telkens herinneringskosten, boetes, deurwaarderskosten etc. bovenop - ik begrijp niet dat je dan niet alles op alles zet om die "kleinere" posities aan te zuiveren want of een deurwaarder nu moet komen voor 15€ of 7.500€.
De zaak komt sowieso voor de vrederechter, ik wil een slag om de arm houden in geval het nog voor te stellen afbetalingsplan van de bemiddelaar niet in lijn ligt met mijn belangen...