gsm opname dictafoon +SMS

Koeke
Topic Starter

gsm opname dictafoon +SMS

#1 , 21 okt 2011 23:04

Geld sms berichten of een opname met dictafoon van een gsmgesprek als bewijs ?

Het zit namelijk zo .

Ex is bezig met vanalles te zoeken om mij het leven wat zuur te maken .

Nu belt ze mij via gsm op en probeert het gesprek zo te sturen dat ik eigenlijk een bekentenis geef door de telefoon terwijl dit niet zo is .
Ik had dit nog niet direct door pas achteraf besefte ik dat ze het gesprek weer zo gestuurd heeft en dit waaarschijnlijk ook op dictafoon heeft opgenomen .

BVB

Zo zegde ze aan de telefoon van geef toe je hebt me toch eens hard aangepakt hé .

Ik antwoorde met ja maar dat was nodig toen .

Ik heb haar in de tijd zeker hard aangepakt , maar niet door haar te slagen , wel haar mondeling eens goed mijn gedacht gezegd omdat ze vreemd was gegaan .
Naiden hebben we onze relatie afgebroken .

Ik weet dat het een zeer manipulatief persoon is , een beetje narcistische kant en een hoge EQ .

Ik heb ze al eens betrapt dat ze een geluidsrecorder onder de zetels had geplaatst .

Ik denk dat ze dit gaat gebruiken tegen mij .

Kan zo'n opname als bewijs gebruikt worden ?

Wat is de bewijskracht van sms trouwens ?

Ik denk dat ze weer eens iets in mijn schoenen gaat proberen te schuiven .

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
gilops

#2 , 22 okt 2011 07:01

In de praktijk moet er al zware misdaden gebeuren voordat de gerechtelijke politie de authenticiteit gaat onderzoeken van opgenomen gesprekken, van verstuurde sms'en en van e-mails. Manipulatieve personen kunnen zelf een en ander manipuleren, tot en met hermonteren van stukken audio.
Als je zelf in een (mogelijke latere) verklaring aan de politie enkel uw versie van woorden en antwoorden aan de politie voor waarheid neemt en als je duidelijk zegt dat de ex-partner zeer ver durft te gaan in manipulaties om geschikt bewijsmateriaal te genereren dan zal men beseffen dat er mogelijks echte en niet-echte sm's in het spel zijn.
ZEER GROTE TOEKOMSTIGE HINT : hou de namen bij van andere slachtoffers van manipulatie van je ex.
En google eens op ["Ik zal je het leven zuur maken" Wim D'Haese commissaris Leuven]. Andere slachtoffers zijn er ZEER grote indicatie van een stalkende persoonlijkheid.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 okt 2011 21:41

Ook alles opnemen vanaf nu .... voor de rest zie hierboven.
ien gesprek waar jezelf aan deelneemt is perfect wettelijk.

Reclame

ganapathi tantra

#4 , 27 okt 2011 14:11

je maakt het jezelf zo moeilijk als je maar wil.
Als je met de persoon in kwestie de eche wil hebt om te breken dan zeg je gewoon: niet geinteresseerd, geen tijd wens hier over niet meer te discuteren
en je sluit het gsm gesprek gewoon af. Punt andere lijn. daarna neemt ge uwen telefoon niet meer op.
Bellen ze teveel naar uw goesting dan gewoon ander nummer nemen.
Doe ik al een tijd met een familielid eerste graad en nu al een paar maanden niks meer dus het helpt echt wel.

een gesprek wettelijk opnemen: ja alleen als alle betrokken partijen op de hoogte zijn ge moet dus met minstens1 van iedere kant zijn anders telt da gewoon niet mee en zelfs dan nog ....... Een gesprek dat niet begint met: ge weet toch dat dit wordt opgenomen telt volgens mij zelfs niet eens mee
tenzij er misschien aan de ene kant een gerechtsdeurwaarder meeluistert en dan nog hoe gaat die verifieren wie wie is aan de andre kant.
volgens mij kijken er teveel naar tv
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Terug naar “Andere”