In septemer 2009 namen wij onze intrek in een huurappartement. Zoals voorgeschreven in het contract gingen wij hiervoor een woningverzekering aan (gebouw en inhoud) bij KBC. In september 2010 kochten wij een huis. Hiervoor gingen wij een andere brandverzekering aan (dat moest zo snel mogelijk gebeuren na het tekenen van de overeenkomst omdat wij aansprakelijk waren vanaf het moment van openbare verkoop). Dit alles gebeurde via Immotheker als makelaar voor AG Insurance. Over een opzeg van de andere brandverzekering werd zowel door Immotheker als AG niets gevraagd, gezegd of op papier gezet. Door al de papieren rompslomp hebben wij hier ook niet aan gedacht.
In september kregen wij een brief van KBC om onze polis te betalen voor het adres waar wij al sinds 31/12/2010 niet meer wonen. Niemand van KBC die er ook maar aan dacht om ons bij het aangeven van onze adreswijziging te vragen naar de woningpolis.
AG hebben we begin september al betaald.
Bepalingen in de polis van KBC:
- Bij het afsluiten van de polis gaat het over gebouw en inhoud. Tijdens een gesprek deze week met de KBC-medewerker ging het alleen over inboedel, over gebouw was er geen sprake meer. Toch is onze polis 7 euro duurder geworden. --> best nog eens navragen bij KBC
- Er wordt duidelijk vermeld dat het gaat om een jaarpolis. Over stilzwijgend verlengen wordt niets vermeld, net zomin als over de opzegtermijn. Volgens de KBC-medewerker moest er een opzegtermijn van 3 maanden gerespecteerd worden.
De KBC-medewerker heeft beloofd om bij het hoofd van de verzekering te vragen of een stopzetten van polis mogelijk is, maar ze kan niets beloven. Afwachten dus.
Wat kunnen wij doen om een eventuele dubbele betaling van polis te voorkomen? Wat zijn opties (als die er zijn)?
Kunnen we een beroep doen op de (in het contract niet beschreven) opzegtermijn?
Ik las op dit forum dat dubbel verzekeren niet toegestaan is...
Alvast bedankt!