Betaalwijze help!

camp
Topic Starter

Betaalwijze help!

#1 , 18 okt 2011 10:22

Even een vraag waar ik echt niets over vind en toch veel interesse in heb

volgende

Hoe betaal ik op een correcte manier aan de EX

bv Orthodontie een factuur bv 600 euro

Ik denk (Ex betaald factuur 600 euro ) geeft een copy van het betaalbewijs aan mij
Ik betaal vervolgens 50 % van het betaalbewijs aan haar !

is dit correct en bestaan hier regels rond,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Tattie

#2 , 18 okt 2011 13:54

hier soortgelijk iets met steunzolen... wij hebben ze betaald, alle papperassen daarrond (ook die die naar de mutualiteit moesten) heb ik gekopieerd, ik wacht nu het attest van de CM af waarop duidelijk het remgeld vermeld staat en stuur haar dan een aangetekend schrijven met het verzoek om de helft over te schrijven op onze rekening... we moeten haar jammer genoeg ook voor het voldongen feit zetten dat indien ze niet betaald voor X datum (we geven haar een maand de tijd) we het afhouden van de allimentatie die we jammer genoeg nog altijd moeten betalen ... effe meegeven: is co ouderschap of bilocatie hoe ze het de dag van vandaag ook noemen.. en communicatie met de moeder ligt onder het vriespunt, jammer genoeg door haar toedoen...

Tattie

#3 , 18 okt 2011 13:55

we lieten op voorhand wel al weten dat de dochter steunzolen nodig heeft... zonder er reactie op te krijgen...

Reclame

stephandr

#4 , 18 okt 2011 14:00

opgelet ! ...je ex moet natuurlijk ook voorleggen wat je ex van het ziekenfonds terugkrijgt , dat moet ervan afgetrokken worden. Het loont ook de moeite om na te gaan of hij een ziekteverzekering heeft...

lucgescheiden

#5 , 18 okt 2011 14:47

Steeds weerom is het grootste probleem de communicatie.

Iedereen weet perfect hoe dergelijke zaken fair op te lossen, maar de andere ouder wenst niet te communiceren.

Waar iedereen het opgelegde vonnis dient na te leven, ligt het probleem dus bij de vonnissen die onvolledig zijn.

Ofwel stellen rechtbanken vonnissen op waar effectief ALLES in staat uitgeschreven,
ofwel dienen zij het gebrek aan communicatie te sanctioneren.

Mijn inziens geraakt men er op de rechtbank echter zelf niet uit, hoe dit probleem aan te pakken, en
zien ze jullie maar al te graag nog eens terugkomen. En dan maar klagen dat ze onderbemand zijn....
Handige documenten voor Personenrecht

Terug naar “Echtscheiding”