Tussenkomst gerechtsdeurwaarder i.v.m. onderhoudsgelden

odonelp
Topic Starter

Tussenkomst gerechtsdeurwaarder i.v.m. onderhoudsgelden

#1 , 12 apr 2007 18:10

Voorlopige maatregelen werden eerst door Vrederechter, dan door 1ste Aanleg opgelegd ; deze bevatten o.a. betaling onderhoudsgelden aan echtgenote en kinderen . Ik heb deze gelden altijd netjes op tijd betaald. Mijn werkgever heeft nu van gerechtsdeurwaarder (via advocaat van vrouw) brief ontvangen waarin gevraagd wordt naar mijn maandelijks loon, vakantiegelden en of er voorafgaandelijke loonsbeslagen en/of afstanden bestaan.
Vragen:
Dient mijn werkgever deze brief te beantwoorden?
Heeft tegenpartij het recht om via deze weg informatie over mij op te vragen?
Is deurwaarder hiertoe bevoegd?
Moet ik dit beschouwen als pesterij?

Met dank voor al jullie reacties

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Heye

#2 , 13 apr 2007 12:27

Hallo,

Is uw vrouw bezig met een herziening van het onderhoudsgeld?

Er staat misschien in de akte iets van een "leeftijdsherziening" dan zal haar advocaat bezig zijn met zijn dossier samen te stelling in kader van de aanvraag tot herziening.

Zij heeft dat recht.

Met vriendelijke groeten
Heye Andy

odonelp
Topic Starter

#3 , 13 apr 2007 16:01

vriendelijk dank voor je antwoord Heye -

Het is wel zo dat wij een 5-tal maanden geleden Beroep aantekenden tegen voorlopige maatregelen van 1ste Aanleg, o.a. omdat de toegekende onderhoudsgelden veel te hoog zijn -
Via de gerechtsdeurwaarder wil mijn vrouw dus blijkbaar nagaan of ik ondertussen nog deeltijds werk of droomt zij ervan dat ik onlangs heb kunnen genieten van een promotie, dank zij deze voorlopige maatregelen?

Alleen de vraag naar " voorafgaandelijke loonsbeslagen en/of afstanden" gaat dan wel "het boekje te buiten"

Reclame

j.demoor

#4 , 14 apr 2007 11:22

De taak van de gerechtsdeurwaarder is vastgelegd in art.516 Gerechtelijk Wetboek.De brief gericht aan uw werkgever behoort daar niet toe en dient dus niet beantwoord.Uw werkgever kan hem als klacht overmaken aan http://www.gerechtsdeurwaarders.be/index_nl.htm.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Terug naar “Echtscheiding”