Wat kan ik doen?

gumball4000
Topic Starter
Berichten: 78

Wat kan ik doen?

#1 , 11 okt 2011 21:44

Beste,

Ik ben sinds 2 weken in het bezit van een NIEUWE netbook. Sinds het begin werkte de rechter muisknop anders dan de linkse. Ik moet er namelijk harder op drukken en hij zit precies wat dieper dan de linker muisknop.
Ik dacht in het begin dat dit normaal was, zodat het voor de gebruiker duidelijk was dat je op de rechter muisknop klikte. Nu ben ik op een computerforum geweest en daar zeggen ze dat dit fenomeen helemaal niet normaal is!

Nu zou ik graag terug naar de winkel gaan waar ik deze heb aangekocht, maar vrees ervoor dat ze gaan zeggen dat het mijn fout is.
Ben ik buiten de wettelijke 2 jaar garantie nog gedekt door andere wetgevingen?
Wat zouden jullie doen moesten ze zeggen dat het mijn fout is?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13438
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 11 okt 2011 22:04

Na 2 weken geldt de tweejaarlijkse waarborg toch nog? Wat is het probleem, ik zie er geen....
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Franciscus
Berichten: 39692
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 okt 2011 22:14

zie :
economie.fgov.be/nl/consument/Garantie/
hoe is de situatie thuis nu??

Reclame

gumball4000
Topic Starter
Berichten: 78

#4 , 11 okt 2011 22:32

zie :
economie.fgov.be/nl/consument/Garantie/
hoe is de situatie thuis nu??
Hah mooi onthouden :)
Awel de situatie is sinds september bezig. ze hebben meer vertrouwen in me. En de belachelijke regeltjes zijn weggevallen. EN ja ik ben van mijn kant nu ook gewoon meer gaan toegeven omdat ze zelf hebben toegegeven :wink:

gumball4000
Topic Starter
Berichten: 78

#5 , 11 okt 2011 22:33

bedankt, als ik het product binnen de eerste 6 maanden zou binnenbrengen = defect vanaf de levering..dus kunnen ze al niet zeggen dat ik al dan niet opzettelijk iets zou hebben beschadigd ;-)

gumball4000
Topic Starter
Berichten: 78

#6 , 13 okt 2011 12:36

Ik heb hem binnengebracht. Ik heb een geprobeerd een nieuwe netbook te verkrijgen, maar mocht dit niet. Indien ik het binnen de 14 dagen had gemeld wel..ik zat nu aan 21 dagen.
Ze hebben wel gezegd dat ze me gingen contacteren indien ze reserve laptops zouden hebben (waren uitgeput). Ben al tevreden met het feit dat ze de schuld niet op mij steken + dat ze me een vervang laptop zouden geven. Het zou mooier zijn moesten ze me nu contacteren om te melden dat er een laptop binnen is.. :D

gumball4000
Topic Starter
Berichten: 78

#7 , 11 nov 2011 11:33

Heb mn netbook na 28-29 dagen teruggekregen uit garantie.
De muisknop is gratis hersteld geweest (moederbord + chasis stond er op een blad).

Alles goed en wel zou je denken, maar neen.. :(
Toen ik thuis kwam en hem opstartte bleek alles goed te werken. MAAR toen ik een antivirusprogramma begon te draaien of mijn usb-stick scande op virussen, reageerde de mousepad niet/amper. Na een tijdje ging dit weg, daarom heb ik mn netbook verscheidene keren heropgestart en terug deze programma's gedraaid..bleek de mousepad toch niet deftig te werken. :(

Nu stond ik deze ochtend op, startte ik mn netbook en terwijl hij startte wreef ik hem wat schoon! Wat voelde ik nu?!? een scheur boven mijn scherm-plastieken rand rond het scherm bedoel ik, niet het scherm zelf- (had dit gisteren niet gemerkt). Voor de duidelijkheid, ik ga altijd zeer zorgzaam om met mijn spullen.

Ik ga deze sowieso morgen terugbrengen, maar kan ik een nieuwe/betere vragen (mits opleg van mijn kant natuurlijk)? want als ze hem gaan herstellen, ben ik hem weer een maand kwijt (in totaal met vorige herstelling +-50-60 dagen), terwijl ik er nog geen 20 dagen heb kunnen gebruiken! :?

EDIT:
Ik heb deze brief ook al geschreven:

Betreft: aanvraag op vervanging/terugbetaling netbook

Geachte heer/mevrouw,

Op 19/09/2011 heb ik bij u een netbook van het merk Asus 1215B gekocht. Het geleverde product beantwoordt niet aan de overeenkomst, omdat het niet de eigenschappen bezit die ik mocht verwachten.

Ik heb de volgende klacht over mijn Asus 1215B:

Na nog geen maand was de rechtermuisknop van dit apparaat defect en heb deze op 12/10/2011 onder garantie binnen gebracht.
Deze herstelling duurde 29 dagen. De dag dat ik hem terugkreeg (10/11/2011), heb ik gemerkt dat het touchpad soms niet correct werkte en dat mijn scherm gescheurd is tijdens de herstelling. Daaruit blijkt dat het bij u gekochte product nog steeds gebrekkig is.
Deze zal ik dan hoogst waarschijnlijk weer voor één maand moeten afstaan voor herstelling. Waardoor ik al twee maanden geen gebruik van het product zal hebben gemaakt op twee en een halve maand tijd na aankoop.

Ik verzoek u dan ook vriendelijk om de door mij bij u aangekochte Asus 1215B gratis te vervangen/ terug te betalen of een beter product aan te bieden, mits opleg van mijn kant.

Uw reactie zie ik graag op korte termijn en uiterlijk binnen 10 dagen tegemoet.




Met vriendelijke groet,

Terug naar “Consumenten Koop”