bureau ingepakt en persoonlijkse spullen weg tijdens ziekte

sarahw
Topic Starter

bureau ingepakt en persoonlijkse spullen weg tijdens ziekte

#1 , 12 okt 2011 10:37

hallo'tjes
ik heb een dringend vraagje.
Ik ben eind augustus geopereerd en zit nu nog thuis tot en met 31 oktober. dus 2 november mag ik terug gaan werken.
Nu heeft mijn werkgever ondertussen al mijn persoonlijke spullen van mijn bureau verwijdert en deze weggegooid en zit er iemand anders op mijn plaats, in mijn functie. Resultaat als ik 2 november terug op het werk toekom is mijn bureau ingenomen en er zijn geen verdere bureaus meer vrij...

Kan dit zomaar gedaan worden?

Sarah

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 12 okt 2011 11:21

wegsmijten persoonlijke spullen = diefstal (allez, iemand anders zal de juridische correcte term wel kunnen zeggen, maar 't komt op dit neer). Klacht indienen bij politie hiervoor.
verder ga je je op 2 november aanmelden op je werk en vraag je hetzelfde werk. Als hij je dit niet wil geven, contacteer onmiddellijk de vakbond.

sarahw
Topic Starter

#3 , 12 okt 2011 11:39

de vraag is waar moet ik zitten, er is iemand anders dat mijn bureau heeft ingenomen en er zijn geen bureaus meer vrij :s kan mij moeilijk op mijn duim gaan zetten, hé. Heb mijn baas al sms gestuurd met deze vraag maar die vertikt van een antwoord terug te sturen...

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 okt 2011 11:46

kan mij moeilijk op mijn duim gaan zetten, hé. ..
Uw baas heeft nog tot 2 november de tijd om ergens een stoel voor u te vinden. Liefst nog met een bureel erbij :)

eylis

#5 , 12 okt 2011 11:46

doen wat JPV voorstelt als je daar geen leidinggevende ziet smorgens: eventueel op een vrije stoel even zitten wachten tot die opdaagt. Zet dan GSM-opnamefuncite aan en registreer wat je leidinggevende dan zegt :mrgreen:

sarahw
Topic Starter

#6 , 12 okt 2011 11:50

en wat kan ik met die opname dan doen, bij mijn syndicaat gaan ofzo?

eylis

#7 , 12 okt 2011 12:13

is altijd handig een bewijs achter de hand te houden.
ik heb zo het vermoeden dat er dingen gezegd gaan worden, die ze liever niet officieel zwartopwit gaan zetten :-)

JPV

#8 , 12 okt 2011 13:38

klopt wat eylis zegt. Héél waarschijnlijk zal die dag je ontslag aangekondigd worden. Als je kan aantonen dat dit is omwille van ziekte (wat ze je mss mondeling gaan vertellen), heb je een mooie schadevergoeding die je kan bekomen :).

Terug naar “Andere”