Electrabel bedrag tusentijds factuur

Koeke
Topic Starter

Electrabel bedrag tusentijds factuur

#1 , 09 okt 2011 17:29

Volgens Electrabel bepaald men het bedrag van tussentijdse facturen aan de hand van een vorig jaarverbruik.

Ik stel mij dan de vraag hoe het dan zit met het volgende .

Grootmoeder bezit een huis dat al 2 jaar leegstaat .

Het huis heeft al die tijd onder de formule leegstand gestaan voor zowel de gas en de elektriciteit en als er iets gebruikt werd ( verwarming in de winter ) dan betaalde mijn moeder gewoon de facturen .

Mijn zoon en zijn vriendin gaan het huis opknappen en er ondertussen in wonen , omdat het toch maar leegstaat en moeder andere huurders nimmer vertrouwd .

Mijn vraag is hoe het tussentijds factuur dan gaat bepaald worden ?

Gaat dit aan de hand van de eerste vorige factuur zijn ( leegstandtarief ) ?
Is er een minimumbedrag dat steeds word aangerekend in tussentijds factuur bvb dat het nooit minder dan 50 € kan zijn ?

Trouwens is het mogelijk dat de facturen van het gasen elektrisch verbruik nog steeds naar moeder worden verzonden wannner zoon en vriendin het huis betrekken , of moet dit wettelijk gezien op naam van de gedomicileerde komen ?

Mercy

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 09 okt 2011 17:48

Als u de energiemaatschappij niet vraagt de aansluitingen op een andere naam te zetten verandert er uiteraard niets.
Het is niet verplicht dat de aansluitingen op naam gedomicilieerden staan.
De volgende eindafrekening zal zeer hoog zijn. Vanaf dan zullen de voorafstortingen daar aan aangepast worden.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

mapleleiah

#3 , 09 okt 2011 17:57

De maatschappij zal een voorschotbedrag voorstellen, maar meestal kunt u dat op verzoek een beetje laten aanpassen.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Reclame

Terug naar “Andere”