ongeval veroorzaakt in dronken toestand vluchtmisdrijf

sossa
Topic Starter

ongeval veroorzaakt in dronken toestand vluchtmisdrijf

#1 , 06 okt 2011 10:51

ik heb een ongeval met blikschade aan een auto veroorzaakt heb de vlucht genomen
en ben even later staande gehouden van het ongeval kan ik mij niets meer herineren
maar wil dit wel toegeven schuld bekennen voor de rechtbank ik heb 0,98 geblazen
zou dit mogelijk zijn de verzekering hier buiten te laten?
ik heb geld om alle schade en boetes meteen te vergoeden
verzekering staat op mijn vader zijn naam wil kost wa kost vermijden dat
zijn verzekering omhoog gaat door mijn stomiteit
mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 okt 2011 18:26

Verzekering EN strafzaak zijn twee totaal verschillende zaken. Het ene is een contractuele verbintenis waarin een partij toezegt de schade te betalen in de plaats van haar verzekeringsnemer.
De rechter gaat over de strafbare zaken zoals dronken voeren, intoxicatie, vluchtmisdrijf, ongeval enz.
In eerste instantie is er een Europees aanrijdingsformulier ingevuld en door tegenpartij doorgegeven aan haar verzekering en langs uw kant aan uw verzekering?
Is tegenpartij de zaak zo te laten regelen dat wil zeggen dat u NU al de rekeningen van tegenpartij betaald (tegen ontvangstbewijs) dus al zijn schade, maar dan ook allemaal waar partijen voor overeenkomen.
Op dat ogenblik is er geen noodzaak meer de verzekering bij het feit te betrekken.
U moet natuurlijk ook de schade aan eigen voertuig nog vergoeden.
U laat aan rechter en of parket indien de zaak nog moet voorkomen dat tegenpartij al vergoed is.
Gezien feiten..... hoe zit het met een advocaat.
Gelet op feiten .... veroordeling ook dat zal redelijk 'duur' zijn.
Werd uw rijbewijs niet ingetrokken?

sossa
Topic Starter

#3 , 06 okt 2011 19:40

het is vrijdag gebeurd rijbewijs is 15dagen ingetrokken en heb verder niets meer gehoord
nog eens naar politie gebeld en die zijde mij dat de pv opgestuurd was naar het parket en
dat de rest achteraf nog wel kwam. ik weet niet precies wat de schade is aan de tegenpartij
geen gewonde dat zij hem wel

Reclame

sossa
Topic Starter

#4 , 06 okt 2011 19:41

er is bij mijn weten geen ongevallenblad ingevuld

Franciscus

#5 , 06 okt 2011 20:39

U zou van politie een attest ongeval moeten krijgen waarop de gegevens van de partijen staan.
U zal dan contact moeten opnemen ....gelet op feiten misschien best via uw advocaat?

sossa
Topic Starter

#6 , 06 okt 2011 22:31

ik ga zelf voorkomen, een advocaat neem je mee in een zaak die je wil winnen. ben volledig in fout zal de gevolgen wel dragen
aan mijn eigen voortuig is niks aan, ik zou graag de schade nu al betalen aan de tegenpartij maar vrees dat dit nog maanden gaat
duren en eerst voor het gerecht komt

Franciscus

#7 , 06 okt 2011 22:33

U kan tegenpartij een brief sturen met vraag copie van facturen te bezorgen en dat je dadelijk zal betalen

sossa
Topic Starter

#8 , 06 okt 2011 22:35

het zal zo al duur genoeg uitvallen ik hoop dat hij rekening houd dat dit mijn 1ste keer is
en een gedeelte voorwaardelijk maar hou toch rekening met in totaal 3000euro boetes
plus de schade nog eens

sossa
Topic Starter

#9 , 06 okt 2011 22:37

ik heb niks van gegevens.. volgende week zaterdag mag ik mijn rijbewijs terug ophalen op
het politiekantoor dan kan ik eens informeren of dit nog tot de mogelijkheden behoort
aangezien de pvs naar het parket zijn gestuurd

Franciscus

#10 , 06 okt 2011 23:30

De gegevens kan je zoals ik heb gezegd bekomen bij de politie.
Attest waarin de politie de gegevens van beide partijen doorgeeft aan de beide partijen MET het PV nr.
Uw rijbewijs zal NIET op het politiebureau liggen want het is een OIRB dan wordt het rijbewijs ter griffie neergelegd.
U hebt trouwens daar ook een document voor gekregen bij de politie met uitleg.

sossa
Topic Starter

#11 , 07 okt 2011 00:20

ik heb het attest van intrekking rijbewijs voor me
staat vanaf 16 - 10 bij de lokale politie hier.

kan ik dan best morgen eens langs de politie lopen
en uitleggen dat ik de schade nu al wil vergoeden
wil absoluut vermijden dat de verzekering van mijn vader
duurder wordt
mvg

cdelahaye

#12 , 09 okt 2011 07:27

Beste, wat een heisa, wat de schade aan het voertuig betreft: deze heb je hoogstwaarschijnlijk aan je been gezien de regresmogelijkheden van de verzekeraar, dus misschien best zelf betalen. Wat het strafrechtelijke betreft: direct aangeven aan rechtsbijstand, zij zorgen voor een goede advocaat, die je misschien een lagere boete kan bezorgen dan dat je zelf pleit, want die mannen kennen de achterpoortjes. Dat je je schuldig voelt, kan ik inkomen, en dat vluchtmisdrijf was ook niet verstandig, maar gebruik je RB verzekering; de maatschappijen hebben winst genoeg om dat te overbruggen

sleper

#13 , 14 okt 2011 20:27

ik heb een ongeval met blikschade aan een auto veroorzaakt heb de vlucht genomen
en ben even later staande gehouden van het ongeval kan ik mij niets meer herineren
maar wil dit wel toegeven schuld bekennen voor de rechtbank ik heb 0,98 geblazen
zou dit mogelijk zijn de verzekering hier buiten te laten?
ik heb geld om alle schade en boetes meteen te vergoeden
verzekering staat op mijn vader zijn naam wil kost wa kost vermijden dat
zijn verzekering omhoog gaat door mijn stomiteit
mvg
Ik heb zowat hetzelfde veroorzaakt jaren terug . aanrijding , vluchtmisdrijf , later op de avond opgepakt door rijkswacht , blazen , bloedstaal genomen . Van procureur mocht ik vrij beschikken (geen gekwetsten) en ik mocht rijbewijhs houden tot zaak voorkwam . Daags nadien heb ik persoon van aangereden voertuig opgezocht met de overeenkomst dat ik hem de schade zou vergoeden die de garage voorstelde . Ikl heb dat dus ook gedaan . Mijn verzekering heb ik niet gecontacteerd . Later is de zaak voorgekomen , rijverbod gekregen voor vluchtmisdrijf , geen vervolging dronkenschap ondanks promille gehalte van 2, 8 dit een 6 uur na de feiten . Toen de rijkswacht me voorleidde was ik aan het drinken en heb ik verklaard dat ik op het ogenblik van de feiten niet had gedronken . Soit, hopelijk lukt het U om op dezelfde wijze de schade aan derden rechtstreeks te betalen en zo uw verzekering uit het verhaal weg te houden .

Franciscus

#14 , 14 okt 2011 22:07

Regres ??? kan alleen wanneer betrokkene vervolgt wordt voor dronkenschap niet voor intoxicatie.
Heb je de gegevens tegenpartij nu van de politie bekomen.

sossa
Topic Starter

#15 , 20 okt 2011 07:11

ik heb van de politie gisteren een attest gekregen dat zij doorgestuurd hebben naar mijn verzekering
hier staat het adres van de tegenpartij op
wat zou ik nu best doen die man eens opzoeken ?
of contact opnemen met mijn verzekering
zij zijn nu denk ik toch op de hoogte
er staat wel niet op dat attest da ik gedronken had
mvg

Terug naar “Verkeersongevallen”