Verkoper wil de wet Breyne omzeilen - bod annuleren?

sheldoncooper
Topic Starter

Verkoper wil de wet Breyne omzeilen - bod annuleren?

#1 , 06 okt 2011 18:50

Korte omschrijving:

Een weekje geleden heb ik een bod tot aankoop ondertekend op een mooi ogend renovatieproject. Nu heeft de notaris van de verkoper/bouwheer een initiele versie van het compromis naar mijn notaris gestuurd.

Volgens mijn notaris oogt het compromis zeer verdacht aangezien er over een deel van de totale aankoopprijs niets in staat (casco naar volledige afwerking staat nergens vermeld) , terwijl dit wel in de berekening van het voorschot en alle andere documenten is opgenomen.

De notaris heeft mij duidelijk gemaakt dat de verkoper kost wat kost De wet Breyne wil omzeilen. Verder zijn er ook heel verdachte voorwaarden te vinden in het compromis.

Indien de verkoper niet akkoord zou gaan met de wijziging naar een 'ordentelijk' compromis wat mij als koper enige bescherming biedt, kan ik dan mijn bod tot aankoop intrekken?

Alvast bedankt ,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sailingman

#2 , 06 okt 2011 23:27

Heb je bepaalde voorwaarden in uw bod opgenomen? Of kan je aan uw notaris niet vragen om een ordentelijk compromis te maken en dat aan de verkopers voorleggen? Als ze dat weigeren zullen ze volgens mij ook niet moeilijk doen als je uw bod intrekt.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 okt 2011 23:33

Moet uw notaris zoiets niet melden aan een inspectiedienst??? Dit als openbaar officier wat een notaris OOK is.

Reclame

sheldoncooper
Topic Starter

#4 , 07 okt 2011 09:41

Bod tot aankoop omschrijft enkel de prijs en waar het aanbod op betrekking heeft.

Verder is er in opgenomen dat een compromis ten laatste 4 dagen geleden zou moeten getekend zijn (wat dus ondertussen logischerwijs nog niet is gebeurd)

@Franciscus, inderdaad, zou ik ook denken maar hij gaf aan dat hij eerst de andere notaris weerwoord wil laten geven ..

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 07 okt 2011 20:34

Als er gesprekken zijn waar je bij bent deze met digitale recorder opnemen. Kan leuk zijn. Een vriend heeft dat eens gedaan toen er zwart geld gevraagd werd in aanwezigheid van enkele notarissen. De notaris die aan de feiten meewerkte was kort daarop geen notaris meer.

Terug naar “Kopen”