Beste,
Het negenjarig contract van mijn huurder loopt binnen 8 maanden af. Deze huurder huurt aan goedkope voorwaarden ( 300 euro i.p.v. 500 euro in de rest van het gebouw) een appartement dankzij een toenmalige fout mijnentwege (te laat opgezegd).
Nu staat er in het contract (helemaal opgesteld in voordeel huurder aangezien het om een contract van de huurdersbond gaat) : De verhuurder kan met een opzeggingstermijn van minstens zes maanden de huurovereenkomst tegen het verstrijken van het negende jaar of tegen een volgende driejaarlijkse periode opzeggen.
Nu in een verder artikel: (vervroegde) opzeggingsmogelijkheden voor de huurder ben ik akkoord gegaan met volgende zaken :
- 1B. Uitsluiting opzeggingsmogelijkheid voor eigen betrekking.
De verhuurder ziet voor de volledige duur van de huurovereenkomst af van het recht om deze te beëindigen voor betrekking door hemzelf, zijn echtgenote en de respectievelijke familieleden.
- 2B. Uitsluiting opzeggingsmogelijkheid voor verbouwingswerken
De verhuurder ziet af van het recht om de huurovereenkomst te beëindigen voor het uitvoeren van werken.
-3B. Uitsluiting ongemotiveerde opzegging mits betaling van een schadevergoeding
De verhuurder ziet af van het recht om de huurovereenkomst te beëindigen zonder motivering.
Ik veronderstel dat die laatste clausule inhoudt dat ik verplicht ben te motiveren (3A ging over het opzeggen tegen het verstrijken van de eerste en tweede driejarige periode met een schadevergoeding) of mag ik gewoon opzeggen aangezien het negenjarig contract gewoon een einde neemt?