Kort samengevat; als we in 2005 uit elkaar gingen (waren niet getrouwd) hebben we altijd onderling alles geregeld voor het welzijn van ons kind. Tot voor kort ging alles volgens de regels. De papa heeft nooit alimentatie betaald mits onderlinge toestemming. De papa betaalde wel mee met de rekeningen van de school en logopedie. Sinds september 2010 heeft hij niets meer betaald, volgens zijn uitleg heeft hij het financieel niet makkelijk omdat hij ondertussen terug een scheiding achter de rug heeft. Normaal gaat mijn zoontje van inmiddels 9 jaar om de 2 weken in de weekend naar zijn papa en elke helft van de vakantie. Dus sinds september vorig jaar draai ik alleen op voor de kosten. Nu heb ik begin september 2011 mijn beslissing genomen dat mijn zoon niet meer gaat naar zijn vader tot hij de volledige som betaald heeft. Mijn kind zegt dat hij daar op zijn broertjes moet passen en dat hij gestraft wordt als zij iets verkeerd doen of er iets gebeurd is. Het zou mij echt niets verwonderen dat dit allemaal gebeurd. Mijn zoon zit zo in de knoop dat zijn lessen er zelfs onder lijden. Op aanraden van onze huisarts heb ik een kinderpsychologe onder de arm genomen om mijn zoon te helpen. Na een maand naar de kinderpsychologe te gaan wisten ze al te zeggen dat het probleem zijn vader is.
Doe ik er goed aan om zo te handelen?