Wat verstaat U onder de multi-biljoen dollar industrie?
Welke advocaat zal zijn praktijken van de golden bullit of devorce toelichten?
Zowat de helft van de advocaten verdienen pakken poen aan de scheidingsindustrie.
Klachtbehandeling functioneert slecht onder andere omdat ouders en kinderen bang zijn voor represailles. De belangen, de omvang van de geldstroom en de ernst van het wanbeleid binnen het jeugd- gezins- of familierecht is van dien aard dat halve maatregelen niet afdoende zijn.
Bergen leed en pakken ellende, leugens, valsheid in geschrifte, belangenverstrengeling, misbruik van kinderen. Het zit bijna standaard gebakken in een ?gewone? procedure van vechtscheiding
Naar schatting 20 ? 25% van de kinderen (circa 250.000 kinderen tussen 0 en 18 jaar) in Vlaanderen alleen maakt een scheiding of echtscheiding van de ouders mee.
Tal van advocatenbureau?s teren op de emoties van hun cli?nten die verwikkeld zijn in een scheidingszaak waarvan, als de ouders vastraken in hun emoties, ze veranderen in goudmijnen voor de advocaten.
Ook het Juridisch forum zal niet ontsnappen niet aan een aandienende golf ouders die geconfronteerd gaan worden met een scheidingsituatie en via deze nieuwe weg vaak voor het eerst in hun leven aan hun eigen zoektocht in recht beginnen.
Een reactie op je eerste post, kan een begin van een dialoog zijn waar eigenlijk nood aan is in deze fase van je leven waar je met 1001 vragen zit, de valkuilen en wolfsijzers die voor je verborgen liggen niet eens meegerekend.
Ik heb toch recht op x, y en z want als dat ook nog van me afgepakt wordt dan voel ik me nog ellendiger.
Zou het JF kunnen bijdragen in je recht op rust in de onrustige tijd die een scheiding met zich meebrengt? Zoja.... hoe dan wel?
Is er een jurist emotioneel recht hier in de zaal?
RR