Hallo,
Momenteel huur ik onder een 3/6/9-contract. Een half jaar geleden heb ik een vochtprobleem/schimmelvlek tot tegen het plafond ontdekt. Dit had ik indertijd doorgegeven en de huisbaas heeft toen een expert langsgestuurd. Echter, sindsdien is er gedurende een half jaar niets ondernomen.
Daarom besloot ik na 6 maanden stilte nogmaals contact op te nemen met de huisbaas. Mede doordat het vochtprobleem enorm toegenomen was en ik nu zelf gezondheids- en slaapproblemen onderga... Mijn huisbaas heeft me na mijn telefoontje een brief bezorgd waarin ze zwart op wit aangeeft van dit probleem reeds sedert april (half jaar eerder) op de hoogte te zijn..
Enkele dagen hierna heb ik het besluit genomen mijn huurcontract vroegtijdig (na ongeveer 2 jaar) op te zeggen, met een effectief einde van drie maanden vooropzeg op 31 december 2012. Ik vroeg me af of ik het recht op mijn huurwaarborg blijf behouden. Ik heb enerzijds dan wel contractbreuk gepleegd, maar anderzijds nadat bleek dat de huisbaas toch wel ergens in gebreke gebleven is (geen oplossing geboden binnen acceptabele termijn) én mijn gezondheidsproblemen enorm zijn toegenomen wat hier blijven wonen niet langer verantwoord maakt (dit wil de dokter bevestigen). Bovendien heb ik alle communicatie met mijn huisbaas bijgehouden waardoor ik dit alles pefect kan aantonen.
Graag wat raad van mensen die er kennis en/of ervaring mee hebben... Super bedankt alvast!