vernieuwen binnenververij

Ex-huurder
Topic Starter

vernieuwen binnenververij

#1 , 14 sep 2011 23:15

heb eind juli vorige huurwoning verlaten, toen heb ik alles gepoetst, gaatjes gestopt en dergelijke, en de muren bijgeschilderd waar nodig, zodat alles propere dekking heeft, en fris(nieuw) is.

Nu is huisbaas niet akkoord met de kleuren, en wil deze op mijn kosten laten schilderen, alsook plafonds, deurkaders en dergelijke.

Vermits er nergens een vermelding is van welke kleuren en/of tinten er toegelaten zijn vraag ik me af of dit zomaar kan. Ook vraagt deze om te betalen voor bijmaken van binnensleutels die ik nooit ontvangen heb, waarvan niets vermeld staat in de plaatsbeschrijving.

Hij heeft me vandaag dit gemeld met bijgevoegde offerte van firma ter waarde van bijna 7000 euro. Hij dreigt dat ik deze moet veranderen binnen 14 dagen, of hij gaat naar het gerecht stappen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 sep 2011 10:19

Alleen wat er in de ingaande PB stond is van belang. Stonden er geen sleutels van binnendeuren vermeld, wordt aangenomen dat er ook geen waren. Stond de kleur van de schilderwerken niet vermeld, en is het schilderwerk bij het verlaten van het appartement in een aanvaardbare staat, heeft hij geen poot om op te staan. Binnenschilderwerken zijn trouwens als eigenaarsonderhoud aanzien.

justwanttomove

#3 , 15 sep 2011 10:57

Als kleuren niet expliciet vermeld waren..gewoon naar vredegerecht voor gaan, het zal inderdaad snel gedaan zijn. Laat verhuurder dan maar dreigen

Reclame

Terug naar “Huren”