huisvrouw

melleke
Topic Starter

huisvrouw

#1 , 13 sep 2011 22:41

ik werk nu als dienstecheques maar heb al van mij 13de een discus hernia en kan bijna geen elnkel werk meer aan nu was mijn vraag als ik huisvrouw wil zijn om voor mijn 2 kindjes te zorgen en het huis op orde te zetten de was en de plas te doen of ik niets kan ontvangen van de hulpkas van werkloosheidsuitkeringen :?: :?: :?:

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 14 sep 2011 12:47

lijkt me lastig werk om als dienstencheque te werken. je moet nogal extreem mager zijn dan om in zo'n envelopke te passen en via de post naar de dienstencheque-besteller gestuurd te worden ;).

Nu, om op je vraag te antwoorden: als je vrijwillig stopt met werken, kan je geen uitkering krijgen, tenzij na een sanctie van 4 tot 52 weken.

Als je wél uitkeringen kan krijgen (omdat je bvb ontslagen bent zonder eigen fout), kan je daarna vrijstelling om familiale redenen aanvragen. Dan krijg je per maand zo'n 280 euro. Je kan dit wel niet oneindig lang.

Reclame

Terug naar “Andere”