Mijn schoonbroer moet uit mijn huis!

zonderjou
Topic Starter

Mijn schoonbroer moet uit mijn huis!

#1 , 13 sep 2011 14:28

HIj staat niet in het huur contract!
Kan ik hem er uit gooien?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fore

#2 , 13 sep 2011 15:06

is hij er gedomicilieerd?
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

zonderjou
Topic Starter

#3 , 13 sep 2011 15:08

Nee ook niet

Reclame

bartvdv

#4 , 13 sep 2011 15:15

Hem per aangetekende brief verzoeken om voor een bepaalde datum te verhuizen. En als dat niet is gebeurd via de vrederechter de procedure voor uithuiszetting starten.

eylis

#5 , 13 sep 2011 15:44

en het is zelfs nog eenvoudiger:
- niet gedomicilieerd
- niet meegetekend met het huurcontract:

je mag hem vriendelijk verzoeken tegen een bepaalde datum het het huis te verlaten. (bijvoorbeeld per AS, maar ook persoonlijk; dat is vriendelijk)
Als hij daartoe nog geen aanstalten maakt: pak zijn bagage netjes samen: deponeer het in een stockeerbedrijf (wel deugdelijk beveiligd en afgesloten).
En verwitig hem waar hij zijn spullen kan ophalen)
Verander je deursloten.
Wettelijk doe je niets fout want hij verblijft daar zonder recht noch aanspraak.
De vrederechter moet hier zelfs niet tussenkomen...
De kerel woont bij jou zonder gedomicilieerd te zijn? Is al geen correcte situatie want als hij schulden heeft kan de deurwaarder nog eens jouw spullen meenemen ook.

roharro
Juridisch actief: Ja

#6 , 13 sep 2011 19:43

De kerel woont bij jou zonder gedomicilieerd te zijn? Is al geen correcte situatie want als hij schulden heeft kan de deurwaarder nog eens jouw spullen meenemen ook.

Kan niet als hij er niet is gedomicilieerd. Dan kan een deurwaarder daar niets komen doen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Huren”