Beste,
Onlangs heb ik beslist om te scheiden van mijn vrouw wegens onleefbare omstandigheden.
We zijn samen naar de notaris geweest en overeengekomen om een EOT aan te vragen wat wel positief is.
Mijn vrouw zit in een depressie en heeft een ernstig probleem met alcohol en dat is de reden waarom ik weg wil, aangezien ze al in een depressie zit heb ik haar niet gezegd dat dit de werkelijke reden is van scheiden maar het omgevormd naar het feit dat ik mijn vrijheid terug wil (we zijn allebei nog maar 28 en nog jong genoeg om opnieuw te beginnen)
Ik heb geprobeerd om in hetzelfde huis te verblijven maar na enkele dagen bleek dat dit niet ging. Als ze gedronken heeft kan ze verbaal heel agressief zijn en wil ik geen overlast bezorgen bij onze buren dus woon ik reeds een maand bij vrienden, mijn domicilie bevindt zich nog steeds op de echtelijke woonst.
Als ze gedronken heeft, belt ze me op om te zeggen dat ze zal bellen naar de politie om te laten constateren dat ik weg ben en zegt ze dat dat in mijn nadeel zal zijn. Behalve hechte vrienden en familie weet niemand de werkelijke reden van mijn vertrek en ik vind niet dat iedereen op de hoogte moet zijn van haar alcoholverslaving.
Vraag is: kan het werkelijk kwaad dat ik ergens anders verblijf en als ik door de politie gecontacteerd wordt en de werkelijke reden van mijn vertrek vertel, kom ik dan nog steeds in de problemen? Ik wil een EOT maar vrees dat als zij zich zo impulsief blijft gedragen in beschonken toestand dat het 'vechtscheiding' zal worden.
2de vraag nu jullie de toestand kennen: ik heb iemand leuks leren kennen en vermoed dat we elkaar frequent gaan zien en een relatie beginnen wat ik helemaal nog niet van plan was maar ik kan mijn gevoel blijkbaar moeilijk tegenhouden. Hoe ziet de wetgeving het als je een nieuwe partner hebt tijdens een scheiding?
Alvast bedankt om heel de tekst te doorlezen en bedankt voor de eventuele reacties.