Huurcontract 1j. nog niet geldig?

Isabelle83
Topic Starter

Huurcontract 1j. nog niet geldig?

#1 , 12 sep 2011 10:02

Ik heb vrijdag een contract voor één jaar getekend (vanaf 1/10/11) waarop er vermeld wordt dat het contract pas geldig is nadat de volledige waarborg betaald is. Die man drong er toen ook op aan dat de waarborg zo snel mogelijk geregeld zou worden (nog niet betaald op dit moment). Nu... ik ga die man straks bellen dat ik zijn appartement toch niet kan nemen owv omstandigheden. Kan dit problemen opleveren denken jullie? Als dat van de waarborg vermeld staat, kan hij dan iets zeggen?
Laatst gewijzigd door Isabelle83 op 12 sep 2011 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
justwanttomove

#2 , 12 sep 2011 10:23

dubieus natuurlijk

de verhuurder zal natuurlijk u aan het contract proberen te houden als u hem zegt dat hij een ander app heeft gevonden.

Ik zou de verhuurder opbellen en zeggen dat u problemen heeft om de waarborg bij elkaar te vinden en of het ok is of het via het OCMW kan lopen. Het zal veel sneller verbroken zijn..

Persoonlijke noot: wel natuurlijk niet erg netjes om een contract te tekenen en dan er proberen onderuit te geraken.

Isabelle83
Topic Starter

#3 , 12 sep 2011 10:53

Als je de omstandigheden weet is het misschien al iets beter begrijpbaar...

Hij had me één dag tijd kunnen geven, maar ik moest ofwel meteen het contract tekenen ofwel zou iemand anders het tekenen (er had zogezegd net iemand gebeld die het wilde huren). Gezien hij volgens hem op één dag tijd genoeg interesse had, denk ik niet dat ik het zo vreselijk van mezelf moet vinden om een contract dat toch pas vanaf oktober kon afgesloten worden te willen afzeggen.
Laatst gewijzigd door Isabelle83 op 12 sep 2011 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Reclame

Tope

#4 , 12 sep 2011 11:01

Ik vrees dat je van een kale reis zal thuiskomen.
Je hebt het contract getekend en de verhuurder heeft recht op schadevergoeding.

Vandebos

#5 , 12 sep 2011 11:29

Klopt de verhuurder kan indien gewenst zelf eens terugvallen op art 1762bis BW
  Art. 1762bis. <Ingevoegd bij W 30-05-1931, art. 1> De uitdrukkelijke ontbindende voorwaarde wordt voor niet geschreven gehouden.
Er zal minstens een schadevergoeding betaald dienen te worden.

Terug naar “Huren”