gratis electriciteit

roharro
Topic Starter
Juridisch actief: Ja

gratis electriciteit

#1 , 08 sep 2011 13:43

Woning wordt verhuurd voor 2 jaar. Electriciteitsabonnement blijft op naam van eigenaar.
Huurder betaalt electriciteit op voorlegging van de rekeningen.
Ze zijn met vijf in die woning gedomicilieerd en weigeren nu het equivalent van 600 kwh te betalen. Dat zou overeenkomen met de gratis electriciteit waarop ze als gedomicilieerden in die woning recht hebben.
Echter op de afrekening van de electriciteitsmatschappij staat 0 (nul) kwh gratis electriciteit.

- ben ik verplicht die korting uit eigen zak te betalen?
- of kan ik van de leverancier een vermindering eisen van mijn afrekening?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Winston
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
vtec

#2 , 08 sep 2011 13:57

Mijn idee: omdat het abonnement op uw naam staat en de factuur op uw (domicilie)adres toekomnt beschouwt de energiemaatschappij uw verhuurhuis als "2de verblijf". Voor een 2de verblijf gelden die gratis kwh niet

Zie site van de VREG http://www.vreg.be/soorten-energiecontracten" onclick="window.open(this.href);return false;

roharro
Topic Starter

#3 , 08 sep 2011 14:03

Mijn idee: omdat het abonnement op uw naam staat en de factuur op uw (domicilie)adres toekomnt beschouwt de energiemaatschappij uw verhuurhuis als "2de verblijf". Voor een 2de verblijf gelden die gratis kwh niet

Zie site van de VREG http://www.vreg.be/soorten-energiecontracten" onclick="window.open(this.href);return false;
Juridisch kan men echter slechts van tweede verblijf spreken als er niemand gedomicilieerd is. Hier zijn er wel huurders (een gezin van vijf personen die er allen gedomicileerd zijn).
Voor mijn "echt" tweede verblijf krijg ik die gratis kwh inderdaad ook niet, maar daar is niemand gedomicilieerd, dus normaal.

Reclame

artemis

#4 , 08 sep 2011 16:45

Heb je hierover al eens contact opgenomen met de leverancier?
Waarom liet/laat je de huurder de meters niet overnemen?

Ik volg de elektriciteitsrekeningen hier niet op (staat nu trouwens op firma dus geen korting) maar is dat met elektriciteit zoals met water dat men enkel uitgaat van aantal gedomicilieerden per 1 januari?
Er kan altijd een vergissing zijn. Enkele jaren geleden kwam ik tot de vaststelling dat wij al meerdere jaren ons gratis deel water niet hadden gekregen. Dat werd toegegeven en volledig terugbetaald door de watermaatschappij.

roharro
Topic Starter

#5 , 08 sep 2011 16:53

Niet op huurder gezet omdat het maar voor twee jaar is. Inderdaad op basis van situatie per 1 januari.
Leverancier heeft me gemaild dat ze van Eandis geen gegevens hebben doorgekregen mbt de gedomicilieerde bewoners.
Blijkbaar moet Eandis jaarlijks die gegevens aan de leveranciers doorspelen. En om één of andere reden is dat niet gebeurd in dit geval.
Raar....ze gaan me een brief sturen met formulier om dit recht te zetten...

Terug naar “Huren”