Aangetekende zending

WP002

Re: Aangetekende zending

#16 , 07 sep 2011 19:15

Je kan ook altijd de brief verzenden zonder enveloppe. Gewoon zo toeplooien en dichtplakken met de stikker van het AS.
1 detail wel: dat blijkt tot mijn verbazing wel duurder te zijn.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#17 , 07 sep 2011 21:22

niet als je ervoor zorgt dat het formaat exact is als een normale gestandaardiseerde enveloppe. Wat betekent dat je het dus niet mag toevouwen langs de zijkanten :)

duma

#18 , 08 sep 2011 08:14

Even een concrete situatie. Misschien wat van de pot gerukt, maar kom.

Je stuurt een aangetekende brief naar een persoon die een persoonlijke lening bij jou is aangegaan. In die brief stel je dat de termijn voor terugbetaling verstreken is en dat je binnen de 15 dagen dus een terugbetaling wil, volgens de voorwaarden die bepaald werden op een door beiden ondertekend papier, waarop ook het bedrag en de termijn van de persoonlijke lening staan. De aangetekende brief wordt in ontvangst genomen. Er komt geen terugbetaling. Tegenpartij beweert dat er in die aangetekende brief net een brief zat die beweerde dat de termijn van de persoonlijke lening verlengt met een jaar en tovert die brief tevoorschijn (zelfgetypt dus). Begin maar met te bewijzen dat dat niet zo was.

Stellende dat ik dan die envelop perforeer, zodat de stempel ook op de originele brief staat. Hoe kan ik dat da in godsnaam bewijzen, aangezien zowel envelop als brief bij de andere persoon zijn en deze uiteraard zal beweren dat daar niets van aan is?

Ik weet dat mijn vraag hier een beetje vergezocht is, maar ik zat in een situatie waarin momenteel heel wat aangetekende brieven over en weer gaan en heb mij dus echt al vaak afgevraagd wat daar überhaupt het nut van is, aangezien er nergens een dubbel gemaakt wordt van de inhoud. In dat geval lijkt een mail mij zelfs veiliger. Je hebt je verzonden mail in je sent items, dus je kan dan perfect bewijzen wat je wanneer naar wie hebt gestuurd. Met die ASen lijkt me dat heel moeilijk om dat te bewijzen. En is het toch nog altijd woord tegen woord?

Reclame

Joeri_J

#19 , 08 sep 2011 08:29

versturen via: http://www.postbox.be" onclick="window.open(this.href);return false;

info: http://www.certisupport.be/nl/e-registe ... /index.php" onclick="window.open(this.href);return false;

en:
Bewijs van de inhoud: Alle bewijzen (van afgifte, van ontvangst, van weigering en van niet-levering), afgeleverd door ons systeem, zijn formeel verbonden met de inhoud van de originele aangetekende zending. De inhoud van een aangetekende zending waarvoor een bewijs van afgifte of van ontvangst is verkregen, kan dus niet in twijfel worden getrokken.
kostprijs: € 9,84

Je aangetekende brief blijft online opvraagbaar...
Waar de inhoud vast staat.

Ofwel zoals hier al aangehaald,
de brief zelf plooien en daarop het adres + papier aangetekend bevestigen.
Foto van nemen voor verzending. (zorg dat nummer van barcode leesbaar is)
Zeker ontvangst bewijs aanvragen.

Zo kan hij al niet met gewoon papier afkomen...

pukje

#20 , 08 sep 2011 08:39

Ik weet dat mijn vraag hier een beetje vergezocht is, maar ik zat in een situatie waarin momenteel heel wat aangetekende brieven over en weer gaan en heb mij dus echt al vaak afgevraagd wat daar überhaupt het nut van is, aangezien er nergens een dubbel gemaakt wordt van de inhoud. In dat geval lijkt een mail mij zelfs veiliger. Je hebt je verzonden mail in je sent items, dus je kan dan perfect bewijzen wat je wanneer naar wie hebt gestuurd. Met die ASen lijkt me dat heel moeilijk om dat te bewijzen. En is het toch nog altijd woord tegen woord?
Ik vind het helemaal niet vergezocht

een andere situatie is mogelijk

verhuurder stuurt mij een opzeg per AS postbode treft niemand thuis aan en stop een afhaalbericht in de briefenbus van de buren (komt
hier vaak voor dat postbode verkeerd bezorgt).

Ik weet niets en na 6 maanden zit ik voor de grootste problemen bij vredegerecht ,rechter gaat er van uit "ge had de brief op het postkantoor
kunnen afhalen".

zoiets kan/mag toch niet ?

Ook al meegemaakt dat vreemden mijn brievenbus leeg gemaakt hebben.
Laatst gewijzigd door pukje op 08 sep 2011 09:10, 2 keer totaal gewijzigd.
hoe meer je weet, hoe meer je erachter komt dat je niets weet

bartvdv

#21 , 08 sep 2011 08:43

Je stuurt een aangetekende brief naar een persoon die een persoonlijke lening bij jou is aangegaan. In die brief stel je dat de termijn voor terugbetaling verstreken is en dat je binnen de 15 dagen dus een terugbetaling wil, volgens de voorwaarden die bepaald werden op een door beiden ondertekend papier, waarop ook het bedrag en de termijn van de persoonlijke lening staan. De aangetekende brief wordt in ontvangst genomen. Er komt geen terugbetaling. Tegenpartij beweert dat er in die aangetekende brief net een brief zat die beweerde dat de termijn van de persoonlijke lening verlengt met een jaar en tovert die brief tevoorschijn (zelfgetypt dus). Begin maar met te bewijzen dat dat niet zo was.
Dan moet die persoon ook nog een keer jouw handtekening vervalsen, met alle juridische gevolgen vandien. En je kan wel achterhalen op welke typmachine of met welke printer de brief werd afgedrukt. Of het soort papier dat werd gebruikt, ... Het zou wel zeer dom zijn.

duma

#22 , 08 sep 2011 08:55

Dan moet die persoon ook nog een keer jouw handtekening vervalsen, met alle juridische gevolgen vandien. En je kan wel achterhalen op welke typmachine of met welke printer de brief werd afgedrukt. Of het soort papier dat werd gebruikt, ... Het zou wel zeer dom zijn.
Daarom dat ik ook zei dat het vergezocht was ;)

't is gewoon... Ik zie die persoon tot redelijk wat in staat. Leugens vertellen is hem helemaal niet vreemd, dus ik verwacht mij eigenlijk al bijna aan zoiets. Maar met de commentaren hierboven kan ik wel wat. Bedankt!

@pukje: Ook een goede vraag. Ik heb overtijd meegemaakt dat er een AS was aangekomen op mijn oude adres (bij mijn ex). Ik woonde ondertussen al een paar maanden elders, ook officieel. Er was niemand thuis, dus briefje in de bus. Ik was op reis, het is uit zijn gedachten gegaan (ik neem dat hem niet kwalijk, lijkt me ook logisch, 't is niet dat we elkaar nog zoveel spreken). Maar toen ik het briefje dus kreeg, was de termijn om het op te halen al verstreken. Nu, van de huisbaas zal het niet geweest zijn, want die zou mijn adres wel kennen. En uit ervaring weet ik dat advocaten het officiële adres opvragen. Van wie het dan wel zou geweest zijn, daar heb ik geen idee van. Wat zijn hierrond eigenlijk mijn rechten en plichten?

artemis

#23 , 08 sep 2011 10:12

De laatste keer dat ik een AS ontving zag ik bij thuiskomst een kaartje aan de buitenkant van mijn brievenbus wapperen. Het kaartje van de post hing nog met 1 cm vast in het klepje van mijn brievenbus. Eén windstootje en het kaartje zou zijn gaan vliegen. Het was late voormiddag dus de postbode was nog niet zo lang weg...

JPV

#24 , 08 sep 2011 13:03

Even een concrete situatie. Misschien wat van de pot gerukt, maar kom.

Stellende dat ik dan die envelop perforeer, zodat de stempel ook op de originele brief staat. Hoe kan ik dat da in godsnaam bewijzen, aangezien zowel envelop als brief bij de andere persoon zijn en deze uiteraard zal beweren dat daar niets van aan is?
enveloppe moet je altijd mee bewaren. Voor dat bovenstaande: handtekening is nodig :).

duma

#25 , 08 sep 2011 13:05

Dus als ik een aangetekende zending krijg, moet ik die enveloppe ook bewaren? Dat wist ik niet. Op die manier lijkt het mij al wat waterdichter.

Maar kom, hoeveel mensen weten dat je die enveloppe moet bijhouden? 't is niet dat dat er ergens op geschreven staat, dus 't lijkt mij kennis die niet iedereen kan bezitten. Wel?

jojan

#26 , 08 sep 2011 13:12

En als u een aangetekende zending terugkrijgt wegens "niet afgehaald" of "geweigerd" laat u de envelop dicht.

Terug naar “Huren”