Juridische waarde van een geschreven onderling akkoord

arnd
Topic Starter

Juridische waarde van een geschreven onderling akkoord

#1 , 06 sep 2011 16:01

Mijn echtgenote wil de echtelijke woning verlaten en vraagt een onderhouds uitkering ten belope van de helft van mijn, toch wel, behoorlijk pensioen. Als ik overweeg om haar voorstel bij te treden wil ik mij wel indekken tegen eventuele latere financiële of materiële compensaties.
Heeft een geschreven onderling akkoord enige juridisch waarde in geval van betwisting?

Vriendelijke groet en bij voorbaat dank.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bijtje

#2 , 07 sep 2011 07:40

Het hangt van rechter tot rechter af ... maar u kunt er best van uitgaan dat wat u tekent, ook iets moet zijn wat u kunt waarmaken.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 sep 2011 19:51

Onderlinge akte ALLEEN tegenstelbaar aan ondertekende persoon.

Authentieke akte bij notaris tegenstelbaar aan iedereen en KAN bij een vonnis gebruikt worden wordt gewoon opgenomen in vonnis

Reclame

Jackrussell

#4 , 09 nov 2011 12:20

Nee, als zij dit akkoord betwist heeft het geen waarde. Ik heb getekende akkoorden van mijn aanstaande ex-vrouw en die zijn allemaal van tafel geveegd. En dat terwijl mevrouw ze niet eens betwist, maar simpelweg niet te vinden is.

Terug naar “Echtscheiding”