Hallo,
Begin februari tekenden wij een compromis voor de aankoop van een aanpalend stuk bouwgrond aan onze woning.
Deze was elk voor de helft eigendom van een natuurlijk persoon en een vennootschap.
In de compromis was afgesproken om de akte binnen de 2 maanden te verleden. (beide partijen hadden graag snelle afhandeling)
Nadat de compromis bij mijn notaris was binnengebracht is er een voorlopige datum vastgelegd voor de Akte begin April.
Deze afspraak is er echter nooit gekomen ... ze is verscheidene keren verzet geweest en hierna lukte het mijn notaris niet meer om een afspraak vast te krijgen.
Ik kreeg te horen van mijn notaris dat de bank van de natuurlijke persoon moeilijk doet over het verkoopsbedrag van de grond. (hypotheek die hier op rust is blijkbaar hoger ?)
De verkopers weigeren op dit moment om toe te geven dat er een probleem is en hier krijg ik dan ook geen gehoor.
We zijn ondertussen 7 maanden verder en een goede week geleden heb ik een aangetekend schrijven verstuurd naar beide eigenaars. (waarbij ik ze in gebreke stel en binnen de 10 dagen een aktedatum wil krijgen of anders neem ik gerechtelijke stappen)
Ik ben het ondertussen beu, en wil dit gewoon zo snel mogelijk van de baan krijgen.
Indien zij niet reageren op mijn schrijven, wat zijn mijn volgende stappen ?
Mvg,
Joris
Wat zijn mijn rechten, waar moet ik terug