ipv. bijkomede kosten meer alli. te betalen .

debken
Topic Starter

ipv. bijkomede kosten meer alli. te betalen .

#1 , 25 mar 2007 10:40

Hallo
mijn man heeft een zoon en om de 14 dagen komt hij 2 dagen
( geen co ouderschap )
nu hebben wij veel problemen met de bijkomde kosten die we moeten betalen .
Wij zouden graag weten of wij naar de vrederechter kunnen gaan en vragen om meer allimentatie te betalen maar dan geen bijkomende kosten meer te moeten betalen .

IK ben ervan overtuigd dat de frustraties heel wat minder zullen zijn als we niet altijd die overdreven grote bundels krijgen van bijkomde kosten en gewoon meer allimentatie betalen .

Kunnen wij dit winnen ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
debken
Topic Starter

#2 , 26 mar 2007 12:20

Kan er ons iemand vertellen of we dit kunnen aanvragen ?

Merci

Jorre

#3 , 26 mar 2007 15:49

Kijk hier maar eens voor een antwoord.

Op basis van je andere topic stel ik vast dat jullie wel co-ouderschap, maar geen bilocatie hebben.

Reclame

debken
Topic Starter

#4 , 27 mar 2007 12:20

Hallo

wou even meedelen dat er geen co ouderschap is

zijn gisteren naar de advokaat geweest en gevraagd of we meer alli zouden kunnen betalen maar dan geen bijkomde kosten

dat kan eventueel , maar wat betreft de medische kosten zullen we altijd de helft moetenbetalen
dus is het beter voor ons dat we alles zo laten zoals het is

als we zouden gaan voor meer alli en geen bijkomde kosten zal de ex ons zeker veel doen betalen door alles maar dan ook alles van onderhoudsprodukten naar daar halen .
doet ze nu al .
in het gezin van de ex zijn ze met 4 en dan is er nog een stiefzoon die om de 2 weken naar daar gaat ( kind van ex haar vriend)
dus wanneer zij bevoorbeeld dure zeepjes koopt van louis widmer dan kunnen wij niet echt weten wie dit in feite gebruikt , idem voor isobetadine , zuurstofwater , en noem maar op ...

we gaan alles zo laten

Jorre

#5 , 27 mar 2007 14:59

Als er geen co-ouderschap is heeft je man dus geen gezagsrecht over zijn kind, m.a.w. de moeder heeft exclusief verblijfs- en gezagsrecht.
Heeft je man wel gezagsrecht, maar geen verblijfsrecht, dan is er wel nog sprake van co-ouderschap.
http://www.houvast.be/tekst112.shtml

Ik verwijs graag even naar de volgende thesis inzake onderhoudsgelden:
http://www.f4j.be/kostenregeling/bepale ... e_uitgaven

Het vermelden van de buitengewone kosten heeft als voordeel dat datgene wat niet vermeld werd, beschouwd moet worden als zijnde gedekt door de gewone onderhoudsbijdrage.

Er zou dus aan de rechter kunnen gevraagd worden om een specificatie (lijst) van buitengewone kosten te laten vermelden. Men zou misschien kunnen eisen dat de behandelende geneesheer een bevestiging levert voor de noodzakelijke producten voor het kind om zo misbruik van vertrouwen tegen te gaan. Ik weet niet of dat afdwingbaar is en hoever men kan gaan.

Terug naar “Echtscheiding”