VB: "De Clerck intimideert procureur-generaal Liégeois"
Een reactie als deze is voorspelbaar
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid ... geois.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en voor Racismebestrijding (CGKR) waarschuwt dat de grote verantwoordelijken ongestraft blijven en dat het probleem daardoor telkens groter dreigt te worden.” Dat zegt Centrum-directeur Jozef De Witte in een reactie op de uitspraken van de Antwerpse procureur-generaal Yves Liégeois.
http://www.vandaag.be/binnenland/77488_ ... traft.html" onclick="window.open(this.href);return false;
* * *
Dat een PG op een mercureale in naam van de maatschappij langs de kant van justitie een visie neerzet en de goede resultaten van het OM in de bloemen zet of de parketmagistraten aanmoedigd om de frisse moed aan het gerechtelijk jaar te beginnen is wat mij betreft de taak van die PG op dat moment.
Magistraten en politiekers mogen met elkaar huwen en visa versa. Gelukkig! Een mercuriale die een maatschappelijk debat op gang brengt of dat voed, gelukkig!
Als iemand in dergelijke functie, eigenlijk 1 van de 6 grootste magistraten van het openbaar ministerie die als taak hebben te moeten waken over het belang van de maatschappij en ons mag/moet vertegenwoordigen en dus spreken namens die maatschappij en die een nieuwe term EDE lanseert namelijk end of democracy event ... hoe grappig zou dat dan bedoelt zijn? En wat vanuit een internationaal oogpunt bekeken?
citaat van minister De Clerck "Het zal misschien wel grappig bedoeld zijn, maar ik vind dat de procureur-generaal er echt wel over gaat wanneer hij het einde van de democratie voorspelt..."
De minister van justitie is de baas van het OM. De minister verwijt de PG dat het niet kan dat er politieke uitspraken gedaan worden. De PG verwijt zijn baas een gebrek aan cordate aanpak of heb ik dat mis begrepen? De pot verwijt inderdaad de ketel zoals ganapathi tantra stelt en wat nu met scheiding der machten?
RR