BW art 1649 quinquies is geldig in geval van (verborgen) gebrek aan het gekochte goed.... Maw: garantie
Ik zie nog steeds niet welke wet me verplicht iets terug te nemen indien de klant iets koopt dat 'te klein', 'te groot',... is of gewoon z'n aankoop betreurt.
Dat is al iets anders dan wat je vlak daarvoor beweerde. Als iets te klein ... enz.. of zijn aankoop btreurt is de winkelier niet verplicht de aankoop terug te geven, maar dat beweerde je niet. Feit is anderzijds dat als er een verborgen gebrek of een duidelijk mankement of een toestel niet beantwoord aan de specifikaties, binnen een bepaalde periode (ik dacht 6m), is de winkelier verplicht uw geld terug te geven. Maar die ketens doen dat
nooit, en geven zowel in het eerste als in het 2e geval een cadeaubon, terwijl ze dat in het 2e geval niet mogen, maar baar geld moeten geven
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard