Ik zit nu in mijn eerste jaar rechtspraktijk op PCVO Handel Hasselt (PHL). Ik volg hier de opleiding graduaat rechtspraktijk in avondonderwijs. Deze studie gaat me eigenlijk vrij goed af.
Nu zat ik eraan te denken om na deze 3 jaar door te stromen naar een master in de rechten. Mijn bedoeling is niet zozeer in de advocatuur terecht te komen. Ik vind het bijvoorbeeld boeiend om als jurist aan de slag te gaan in een bedrijf of als jurist te gaan werken bij de overheid. Ik zie wel waar het leven me brengt.
Ik heb al het één en ander opgezocht, en zoals ik het begrijp moet je eerst een soort schakeljaar doen om van graduaat naar een volwaardig bachelor diploma te gaan (verkorte bacheloropleiding) en van daaruit kan je dan doorstromen via 2 jaar (voor zover ik kon lezen op de website van universiteit antwerpen) naar master.
Is er iemand die deze cyclus ook gevolgd heeft, is dit correct?
Is deze opleiding ook te volgen op de universiteit Hasselt? Want daar vind ik eigenlijk niets over. Ik ben zelf van Hasselt, dus zou eigenlijk maar max een uurtje mogen rijden met de auto vanuit Hasselt om een avondopleiding te kunnen volgen.