Verschil tussen politie Belgie/VS/Australie...

roderidder
Topic Starter
Contacteer: Website

Verschil tussen politie Belgie/VS/Australie...

#1 , 25 aug 2011 13:11

http://www.kmo-insider.biz/nieuws/artik ... he-politie" onclick="window.open(this.href);return false;

Blijkbaar heeft de Belgische politie het lastig met de opvoedingscapaciteiten van de ouders / de moeilijke jeugd situaties

Dan doet politie, comitéP, ... er best aan eens te onderzoeken hoe men die moeilijke jeugd kan voorkomen en daar actief het nodige te doen.
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 942#p20942" onclick="window.open(this.href);return false;

bedenking naar aanleiding van het artikel
Als je op wandel bent met je vrouw en kinderen en je 9mm dan ben je volgens mij niet toevallig de beste schutter van je korps.

RR

float
Juridisch actief: Ja

#2 , 25 aug 2011 17:49

one emoticon: :roll:

Vandebos

#3 , 25 aug 2011 17:56

Beetje overdreven en KMO België is duidelijk niet op de hoogte van de vervolgingsijver van de gemiddelde noord-amerikaanse inwoner, noch van de standaard procedures die de IA eenheden hanteren (dewelke trouwens deels zijn gebruikt om het Europese en Belgische onderzoek te stroomlijnen.

Wordt er sneller gevuurd? in sommige staten wel. Dat staat buiten twijfel.

Reclame

ganapathi tantra

#4 , 25 aug 2011 20:01

het verschil is simpel onder te brengen in drie woorde,

zot,zotter, zotst
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

roderidder
Topic Starter

#5 , 25 aug 2011 21:25

... noch van de standaard procedures die de IA eenheden hanteren
IA eenheden?

In sommige staten van de VS werkt politie veel strikter dan hier en opvallend alsof het precies volgens het boekje moet.
Ook viel het mij meer dan 10 jaar geleden op dat er daar vele stoere binken in uniform liepen terwijl dat er hier gelukkig een betere mix van geslacht is. Een tengere jonge politievrouw in het straatbeeld kwam je daar precies niet of nauwelijks tegen ik weet het niet meer, maar hier nu wel en dat is m.i. een goede zaak.

Zot? Nee hoor, gewoon BANGelijk!

Zelf heb ik liever te maken met de (Belgische)hond van een misdadiger dan met een politiehond. Van de (Belgische)politiehond weet ik dat die niet te vertrouwen is.

RR

Vandebos

#6 , 25 aug 2011 22:16

Interne zaken, vergelijkbaar met comité P hier?

Ik ken toevallig een New Yorks politieagent (gemiddeld 22 dode agenten in functie per jaar) die enige jaren geleden bij het aanvangen van zijn dienst werd geconfronteerd met een paar vechtende dronkenlappen die zich bij zijn ingrijpen gezamenlijk tegen hem keerden. hij diende hen met getrokken wapen te arresteren.... wel, ik heb de 3cm dikke papierstapel gezien van alle rapporten, besluiten en verhoren die hij hierdoor heeft ervaren...

Cowboys heb je overal maar dan dien je wel rekening te houden met feiten zoals onder andere dat er in NY-City alleen al meer politieagenten in dienst zijn dan in geheel België....

roderidder
Topic Starter

#7 , 26 aug 2011 01:31

http://www.aigpol.be/nl/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat weten we van de mentaliteit van vb. de Griekse politie? Kortom een handvol uren in de zelfde richting rijden en dan wordt het al onduidelijk wat de mentaliteit van de politie is. Twee handen vol en dan weten we nog minder.

In de VS heb je ook nog de FBI, CIA ... Maar vooral wie kan welke lakens uitdelen en doet het ook?
Vaak zijn dat instanties of mensen achter de schermen.

Wanneer heeft U laatst een stem uitgebracht in uw Sheriff's election voor de lokale Korpschef?
Heb je voor de juiste PDk gekozen de laatste keer dat je kon stemmen?

Als je hier op het JF zou stellen ... jamaar dat is Griekenland, dat is een andere mentaliteit als de Belgische, waarom zou NYPD dan wel vergelijkbaar zijn met LAPD?
De lokale politie hier heeft een enorm succesvol charme offensief gehouden met de Wijkagent. Maar vergelijk de mentaliteit maar eens met een lid van het SIE speciaal interventie eskadron. Wat moet comitep met een klacht ... "die gemaskerde man riep te hard tegen mij, ik heb er de hele dag van geweend"?

Hier in Belgie ben je maar een heel klein politieagentje als je iemand hebt doodgeschoten... Strafrechters zijn bij ons niet mals voor trigger happy agenten.
Hollywood heeft op ons een gigantische invloed (we weten meer van het systeem in de VS dan het systeem in Noorwegen) omdat zoveel beeld naar ons wordt afgevuurd dat we er nauwelijks kunnen aan ontsnappen.

In het kort: Er zijn hier meer vragen dan antwoorden
RR

Vandebos

#8 , 26 aug 2011 12:03

De cowboy jaren zijn ginds voorbij hoor. Wat men telkens vergeet is dat men spreekt over 1 of 2 uitzonderingen op een korps van duizenden, vaak 10.000den agenten. Praat dat diens gedrag goed? Neen, maar hier in België is iedere agent ook niet een sociopaat die zijn ex met zijn dienstwapen vermoord omdat hij niet tegen "Neen" kan.

Volgens de laatste cijfers zijn er bij de LAPD bijna 10.000 agenten en 3.000 burgers zonder politionele bevoegdheid tewerkgesteld.

Terug naar “Praat café”