Een oude ets die met nog andere voorwerpen en meubels in de kelder stond (tijdelijk wegens verhuis)is beschadigd door het water.Ik toonde de lijst aan een dame die in mijn straat een lijstenwinkel heeft,en ze vroeg van de lijst te laten staan,tot als haar zoon kwam,die eigenlijk de restauraties doet,maar elders woont.Ik vroeg een prijsbestek voor reparatie van de lijst (voor de expert)
Enige tijd later kreeg ik een briefje in de bus,met een prijsbestek voor een nieuwe lijst voor de ets :350€ ik ging na enkele dagen terug en bekeek de latten en lijsten voor een nieuwe lijst,maar ik vond die niet passend ,en vroeg nogmaals de prijs voor een restauratie van de originele lijst.
Na een week had ik nog geen antwoord,en ik telefoneerde,en sprak in op het antwoordapparaat,dat ik mijn lijst terug wou!De winkel was ook veel gesloten,
s'anderendaags weer een briefje in mijn bus met een "sorry",en dat ik de lijst mocht komen halen.
De ets stond daar kant en klaar met een lelijke lijst ,en ik was kwaad,ik had geen opdracht gegeven tot herstel,de expert zal ook geen schadevergoeding uitkeren voor een onbeschadigde lijst,en ze vraagt me 290 € zonder factuur,
Wat moet ik daarmee? Ik weiger te betalen voor de uitvoering zonder mijn opdracht of keuze van kleur enz...en ik krijg mijn lijst niet meer terug.
Ik ben bang dat ze de ets gaat verkopen,ze doet de deur van de winkel vast,en ik mag niet binnen,als ik niet betaal