Contract of Wet ? Hulp gevraagd a.u.b....

edwinB
Topic Starter

Contract of Wet ? Hulp gevraagd a.u.b....

#1 , 23 aug 2011 08:09

Hallo,
Ik heb in 2004 een contract getekend voor onbepaalde duur met ingang van 1-4-2004 .

Ik heb nu volgend probleem :

Mijn vader komt met spoed ( 16 september ) naar huis na een hersenbloeding.
Hierdoor heb ik met spoed zijn huis moeten kopen om voor hem te kunnen zorgen.
De hypotheek start in oktober. Alles wordt volgende week getekend en is zeer snel in orde gebracht.
Ik verhuis ook in die week.

Van zodra ik het wist ( half juli ) heb ik gelijk een aangetekende brief verstuurd met de opzeg van mijn huur.
Nu kreeg ik gisteren van mijn huurbaas een brief met de vermelding dat ik, zolang hij geen nieuwe huurder heeft, moet blijven betalen tot 1 april 2012 volgens volgend punt in het contract :

artikel 2 : Het contract is 3 maal jaarlijks opzegbaar met een opzegtermijn van 6 maanden. Dit geldt voor beide partijen.

Als hij gelijk heeft moet ik dus en huur, en hypotheek betalen wat niet mogelijk is....

2 jaar geleden ben ik trouwens van huisnummer 7 naar huisnummer 9a moeten verhuizen van de huurbaas.
Er is toen geen nieuw contract opgesteld waardoor het contract op het verkeerde adres staat.

Kan iemand hier iets over zeggen a.u.b. ?
Het zou me veel kunnen helpen ....

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
pukje

#2 , 23 aug 2011 09:53

bij een 3-6-9 staan bijna alle huurwetten boven het contract.
wettelijk gewoon 3 maanden opzeg en kan iedere maand in gaan
hoe meer je weet, hoe meer je erachter komt dat je niets weet

justwanttomove

#3 , 23 aug 2011 10:04

inderdaad

stuur gewoon een AS terug met vermelding van de huurwet. Wet duidelijk boven dit artikel in het contract

laat de verhuurder met plezier naar het vredegerecht gaan en hij zal een stevig zetje krijgen van de rechter.

Reclame

pukje

#4 , 23 aug 2011 11:25

2 jaar geleden ben ik trouwens van huisnummer 7 naar huisnummer 9a moeten verhuizen van de huurbaas.
Er is toen geen nieuw contract opgesteld waardoor het contract op het verkeerde adres staat.
sta je bij de gemeente ingeschreven op nr 7 of 9a?
ik ga bijna denken dat je helemaal geen huurder bent e.v.t. een bezetter met
goedkeuring.
hoe meer je weet, hoe meer je erachter komt dat je niets weet

edwinB
Topic Starter

#5 , 23 aug 2011 11:34

bij de gemeente op huisnummer 9a

Vandebos

#6 , 23 aug 2011 12:00

Hmmm zou eerst eens gaan kijken of het contract werd geregistreerd.

bosprocureur

#7 , 23 aug 2011 13:45

Hmmm zou eerst eens gaan kijken of het contract werd geregistreerd.
?? is er wel een contract, gezien het contract op het eerste huis of appartement betrekking had op een ander nummer?

Naar mijn zeer bescheiden mening is er geen schriftelijk contract, hoogstens een mondeling, dat uiteraard niet geregistreerd werd. Dus is opzeg wel nodig (gebeurd), maar is er geen sprake van enige vaste termijn of schadevergoeding .

Vandebos

#8 , 23 aug 2011 14:27

Onderlinge overeenstemming... Huurder is vrijwillig verhuisd. Niet bepaald een punt dat ik voor het vredegerecht zou willen brengen. Ik zou het eerder hebben over:

- huurcontract werd nooit geregistreerd. (als dat het geval is)
- Huurder heeft belangeloos verhuisd toen de verhuurder hem hierom vroeg, doch de verhuurder heeft nagelaten een nieuwe plaatsbeschrijving te maken...

Dan is ie opeens ontklauwd en onttand...

Terug naar “Huren”