huis kopen in China

polleken56
Topic Starter

huis kopen in China

#1 , 21 aug 2011 08:38

Hi,

Ben getrouwd met een Chinese vrouw, momenteel wonen we in België, samen met haar zoon.
Nu zouden we graag een apartement kopen in China, in de streek waar ze heeft gewoond , daar we
later graag in China zouden gaan wonen.
Men weet ook China is een raar land , daar men bij de juiste personen , moet geraken.
Nu is de vraag , op wat moet men letten daar , hoe gebeurd de verkoop, moet ik hier een
Belgische notaris inschakelen, kan ik de eigendom op mijn naam zetten, of heeft men iemand
nodig met de Chinese nationaliteit.
Zijn er mensen die ervaring hebben met zulke zaken.

polleken

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 aug 2011 12:23

Er heeft hier pas iemand dezelfde vraag over Mongolië gesteld. Even de zoekfunctie gebruiken.

westhoek

#3 , 21 aug 2011 13:15

Heb je een Chinese notaris nodig om een woning te kopen in België ?
Maar Googlen leert me dit :Huiseigendom
In westerse landen kun je een stuk land kopen met een huis erop en dat is dan voorgoed van jou, totdat jij besluit het te verkopen. Niemand kan je zomaar je land of huis afnemen en het dient als onderpand voor hypotheken. Behalve economisch voordeel biedt een huis ook psychologische genoegdoening van het eigendom en een gevoel van autonomie.

In China kun je als privépersoon geen land of huis kopen voor de eeuwigheid. Eigendom is beperkt tussen 30 en 70 jaar pacht. Er is geen nationale landregistratie, waardoor landeigendom nog onduidelijker wordt. Je huis is niet van jou waardoor de overheid minder problemen ziet in het onteigenen van huiseigenaren op land waar ze andere plannen mee hebben. Compensaties zijn vaak minimaal en door het gebrek aan onafhankelijke rechtspraak kunnen burgers nergens heen met hun klachten.
http://zakelijk.infonu.nl/diversen/1804 ... china.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Is ongeveer hetzelfde als in Thailand waar een vreemdeling niets te zeggen heeft, behalve met hun dwaze 49/51% regel,met andere woorden je hebt er niets te zeggen behalve geld opdoen.

Reclame

Terug naar “Kopen”