Vervanging slot voordeur betalen?

littlestar
Topic Starter

Vervanging slot voordeur betalen?

#1 , 19 aug 2011 20:44

Ik woon al ruim een jaar op een appartment.

De huisbaas woont op de 1ste verdieping. Wij op de 2de en boven ons woont nog iemand.

Een paar maand geleden was het slot van de gemeenschappelijke voordeur kapot.

De huisbaas wilt dat wij hier een deel in meebetalen, maar hij heeft echt het duurste slot van allemaal laten zetten...Resultaar: best een heel hoge rekening (150 euro)

Moeten wij hier een deel van betalen? We betalen huur en daarop "gemeenschappelijke kosten". Is daar niet normaal het onderhoud in voorzien?

Bovendien hebben wij ook geen eigen brievenbus. Er is 1 bus en 's morgens staat hij voor dag en dauw op om als eerste de post uit te halen. Die wordt dan op een bank in de hal gelegd.

Ik vind dit persoonlijk nogal lastig, heb niet zo graag dat mensen zien van wie ik post krijg (ook al krijg ik enkel saaie post, het gaat om het principe)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#2 , 21 aug 2011 07:27

Het is totaal uitgesloten dat u hij ook maar iets van dit slot kan aanrekenen, dat is het soort onderhoud dat niet in gemeenschappelijke kosten is inbegrepen (gezien de hoge kost van zo'n slot behoort dit niet tot de gemeenschappelijke kosten).

U hebt het volle recht een afzonderlijke brievenbus te hebben (zonder het juist op te zoeken kan ik al onmiddellijk een aantal inbreuken bedenken waaraan hij zich schuldig maakt door u geen eigen brievenbus te geven - inbreuk op privacy is er al een van, rustig huisgenot etc ...), zoals trouwens een bel aan de straat (ik heb ooit een verhuurder gehad die dat niet nodig vond).
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Reclame

Terug naar “Huren”