U kan klacht indienden bij de bank van de verkoper. Indien u daarin stelt dat u vermoed opgelicht te zijn, is het mogelijk dat de bank hier verder mee gaat en eventueel de rekening van de verkoper blokkeert. Veel banken doen dit echter pas als er meerdere van dergelijke meldingen zijn (maar misschien heeft de verkoper ook meerdere mensen opgelicht).Er is betaald via overschrijving.
Ik wil de waalse verkoper ingebreke stellen, mag dit met een nederlandstalige brief?
Heeft weinig effect. Er zijn genoeg oplichters die onder de éne nickname /email adres geband worden en daarna gewoon opnieuw beginnen met een nieuwe nick / email. Zelfs bans op IP adres heeft weinig zin aangezien IP adressen bij de meeste providers niet vast zijn.Verwittig ook de site. Bij meerdere inbreuken wordt de verkoper dan geblokkeerd en kan geen items meer te koop aanbieden.
Dit is inderdaad zo...Ook klacht neerleggen bij bPost, alhoewel ik denk dat het de verzender is die moet klagen.
Lang leven het consequente beleid bij de Post, dan. Een week of drie terug ben ik ook gaan klagen dat een pakketje niet toegekomen was, en het antwoord was: "Sorry, mijnheer, maar dan moet de verzender een klacht indienen."Het is perfect mogelijk om als ontvanger ook klacht neer te leggen, onlangs nog gedaan.
Bij klacht indienen via internet (http://www.bpost.be/site/nl/residential ... em/01.html) is te kiezen uit afzender, bestemmeling, of derde (zelfs andere betrokkenen kunnen dit dus). Meteen ook een bevestigingsmail dat dit gaat onderzocht worden, en later via mail antwoord van het resultaat (vaak niks, wegens niet aangetekend).Lang leven het consequente beleid bij de Post, dan. Een week of drie terug ben ik ook gaan klagen dat een pakketje niet toegekomen was, en het antwoord was: "Sorry, mijnheer, maar dan moet de verzender een klacht indienen."Het is perfect mogelijk om als ontvanger ook klacht neer te leggen, onlangs nog gedaan.
Afin, ja, er loopt wel meer mis bij de post...