#1 , 10 aug 2011 20:37
Ik zit met mijn handen in het haar.Ik ga het proberen kort te houden.Op 3 juli kocht ik in dendermonde op de markt een smoothiemaker,zoals je ze ook kan kopen via tv..leuk ding,zo leek het..Ik betaalde het toestel 40 euro.De eerste 5 dagen liep alles ok,maar toen begon het fout te lopen.Toen ik het toestel in het stopcontact stak,sprong er een vonk uit het stopcontact,het gaf een plof,en mijn electriciteit was volledig uit.En het toestel rook naar verbrand.Telkens ik dit deed,hetzelfde liedje,ik kon dus niks meer doen met het toestel.Ik contacteerde de verkoper,die zei dat ik het toestel mocht gaan ruilen op 15 augustus,de eerstvolgende keer dat hij in dendermonde terug op de markt zou staan..weken later dus..terwijl ik dit toestel dagelijks nodig had!Ten einde raad ben ik dan maar zelf tot bij hem thuis gereden,3 kwartier,heen en terug.Ik dacht dat ik een nieuw toestel had gekregen,later bleek dat het een tweedehands toestel was.De eerste 4 dagen liep alles terug perfect,maar nadien,terug hetzelfde liedje!!Het werd echt een gevaarlijk toestel.Ik kon het ook niet meer gebruiken.Ik contacteerde dan maar TERUG de verkoper,die zei terug dat ik het op 15 augustus mocht gaan ruilen.We waren toen nog niet half juli,dus dat wou zeggen,terug weken wachten.Ik zei dat ik niet akkoord was.Toen zei hij plots dat er in mijn eerste toestel vocht was gekomen,door VERKEERD gebruik!!!Terwijl je dit toestel maar op één manier kan gebruiken,want als je het fout gebruikt dan werkt het gewoon niet.Ik zei toen tegen de verkoper dat ik diezelfde avond NOGMAALS tot bij hem zou gaan,want hij stak het op mij,ikgebruikte het verkeerd,dus ik zou tot bij hem gaan,en hem tonen hoe ik het toestel gebruikte,en dat hij mij dan maar moest bewijzen dat ik het verkeerd gebruikte.Dit stond hij niet toe,tuurlijk niet,hij wist goed genoeg dat ik het wel degelijk goed gebruikte.Dan heb ik maar test aankoop gecontacteerd,die mensen hebben hem ook gecontacteerd,maar daar reageert hij niet op,dus die kunnen voor mij niet meer doen,ze zeggen dat ik dan maar naar de rechtbank moet stappen!Ik sta op invaliditeit,heb het niet breed,ben alleenstaande,dus ik kan een rechter niet betalen.Ik weet echt niet meer wat ik moet doen.De verkoper zegt nog steeds dat ik het toestel dus nu maandag op 15 augustus mag gaan binnen doen,ofwel opsturen,kosten zijn dan nog eens voor mij,en dat het toestel dan gerepareerd zal worden.Dat neemt terug weken in beslag.Dit is dus nu mijn 2e toestel,ik vrees dus dat als mijn toestel gerepareerd wordt,het na 5 dagen terug stuk zal zijn..ik kan zo blijven mijn benzine verrijden,of pakjes opsturen,contact nemen met de verkoper via telefoon en sms,het kost mij al meer geld dan het toestel koste,maar het gaat mij om het principe,ik heb 2 jaar garantie,maar is dat garantie???Ik heb het toestel bijna nooit in mijn bezit,het is steeds stuk en in reparatie,dan dat ik het kan gebruiken.Ik wil het liefst van al mijn geld terug,maar dit wil hij zeker niet.Mijn vraag naar jullie toe is nu..WAT kan ik doen???En heb ik bv recht,(zoals ik recht had op een prodeo tijdens mijn scheiding)..kan dat ook via een rechtbank?Ik ben echt ten einde raad,ik wil een nieuw toestel,of geld terug,maar dit wil hij niet.HELP!!!