#9 , 11 aug 2011 11:06
“Art.82.Indien de gefailleerde verschoonbaar wordt verklaard,kan hij niet meer vervolgd worden door zijn schuldeisers...“(8 augustus 1997 Faillissementswet).
‘Daar de schulden van de boedel(=voorheffingen) in ieder geval na het vonnis van faillietverklaring zijn ontstaan,is de verklaring van verschoonbaarheid er niet op van toepassing‘[Cass. 5 oktober 2007(B.D./Min.Fin.),R.W.2010-11,725,Noot].
‘In oktober 2009 ging mijn eenmanszaak failliet’ en ‘Een advocatenkantoor waaraan ik in januari 2009 informatie inwon omtrent mijn toenmalig bedrijfje, maar al die tijd nooit een factuur van had gekregen, maakte in de maand februari van 2010 uiteindelijk een factuur‘
Indien aangetoond wordt dat de schuld aan het advocatenkantoor ontstond VÓÓR het vonnis van faillietverklaring dan is voornoemd art.82 erop van toepassing.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/