Hoi,
Ik heb even een vraagje.
Mijn ouders verhuren een huis, maar de huurder hetaalde gedurende een lange periode niet. UIteindelijk zijn ze naar het vredegerecht gestapt. Huurder een paar keer niet komen opdagen, vrederechter iedere keer uitstel gegeven. Dan komt huurder ineens af met het verhaal dat de woning onbewoonbaar is, hij heeft advocaat onder armen genomen en wil dit officieel onbewoonbaar laten verklaren. Mijn ouders zien zich genoodzaakt om ook een advocaat te nemen om zich te verweren. Na het gerechterlijk verlof blijkt ineens dat de huurder ineens geen advocaat meer heeft en geen klacht meer wenst in te dienen. Mijn ouders natuurlijk opgelucht, de vrederechter gaat over tot zijn vonnis, waarbij de huurders de woning moeten verlaten. Dit is eind juli uitgesproken, maar de huurders zijn van dit vonnis nog niet op de hoogte gebacht.
Kan iemand mij zeggen hoe lang dit kan duren en hoelang het nog zal duren eer de huurder er echt definitief uit zal moeten?
Dit blijft maar aanslepen, de kosten blijven oplopen en de huurder betaalt ondertussen niet.
Bedankt