Hallo,
ik woon sinds een kleine 3 jaar in aangenaam mooi huis met tuin. De tuin was afgescheiden aan beide zijden met een haag. Aan één kant staat die haag er nog, maar aan de kant van mijn huisbaas is die sinds mei weg zonder dat huisbaas mij heeft verwittigd. Er stonden enkel nog lage betonpaaltjes met draad op de rooilijn. Ik gebruik 'stond' want sinds enkele weken (en weeral zonder echte verwittiging) zijn enkele paaltjes verwijderd en de draad volledig met als gevolg dat we in elkaars tuin kunnen wandelen!
Mijn lieve buurman/huisbaas wil houten afsluiting, en heeft enkele weken geleden een luxe-tuinhuis geplaatst op het einde van zijn tuin. Nu vraag ik mij af in hoeverre hij zomaar de wet aan zijn laars kan lappen betreffende afstand houden van de rooilijn? Luxe-tuinhuis staat op nog geen 50cm van rooilijn en aangezien hij eigenaar is van ons en zijn huis, kijk ik lijdzaam toe.
Nog een vraag:
Hoe lang mag mijn huisbaas/buurman treuzelen met het zetten van afsluiting? Ik ben nogal gesteld op mijn privacy, en nu kan hij in principe op ieder moment in mijn tuin staan, wat overigens al gebeurd is. Bij het vernissen van zijn luxe-tuinhuis had hij een trapje nodig, en aangezien hij aan onze kant geen rekening heeft gehouden met de één meter afstand hij van de rooilijn moest blijven, stond mijnheer doodleuk op zijn trapje in MIJN tuin zonder mij eerst eens in te lichten.
Ik wou dit alles wel nog door de vingers zien tot vorige week. Toen heb ik hem lichtjes gefrustreerd gebeld met de vraag of hij een datum kon plakken op het uiteindelijk plaatsen van zijn afsluiting (materiaal reeds aanwezig, zelfs hulp aangeboden) maar neen dat kon hij echt niet want hij heeft het zo druk en heeft de financiële middelen zogezegd niet om die te plaatsen, terwijl ik al horizontaal een foto heb kunnen trekken van zijn houten afsluiting die ik heel graag verticaal had zien staan.
Het ergste is dat ik al mijn bbq's en verjaardagstuinfeest van deze zomer heb moeten afzeggen hierdoor. Dit is al van mei aan de gang. Wat kan ik doen??