Met vastgoedhandelaar (niet private persoon) bedoelde ik daarmee een vastgoedhandelaar via vennootschap.
"Je kan dit zeker als natuurlijk persoon doen, maar dan zal je je blauw betalen aan belastingen." => Over welke belastingen heb je het dan? Bedoel je dan de btw op de werkingskosten en het materiaal enz.?
Ik wil er natuurlijk ook mee beginnen maar kunnen jullie wat tips geven en eventuele obstakels waar ik rekening mee moet houden.
Groetjes
Bij een meerwaarde belasting op onroerend goed is het 16.5 % belastingen. Uiteraard gaat die ballon niet meer op als je er werkelijk je brood mee wil verdienen. Bij een eerste woning zullen ze niet moeilijk doen, bij een tweede, derde,....zal dit moeilijk tot onmogelijk worden. Daarom dat vele privé-personen die eigendommen op andermans naam lieten zetten. En nog erger : men geeft zelfs die meerwaarde niet aan. Een maand geleden is dit op het nieuws geweest en men gaat er eens (terecht !!!) er met de borstel invliegen.
Je moet geen vastgoedhandel of immo starten, inderdaad zoals Roharo aangeeft zijn daar andere voorwaarden aan verbonden. Hoe ik dat ga oplossen met mijn zaak weet ik nog niet. Ik heb alvast nog een vestigingsattest van aannemer, maar je boekhouder heeft alvast een andere oplossing voor jou. (projectontwikkelaar ofzo)
Hoeveel woningen ben je van plan te doen per jaar ? Ik ben van plan er eentje te doen per 2-3 jaar. Dat lijkt me te doen, ondertussen woon ik er in en doe ik mijn andere zaken.
Doch maak goed je rekening. En als tip : stadswoninkjes verkopen als zoete broodjes en kan je er de meeste winst op doen. Probeer 3 slaapkamers te maken.