Bij registratie zit u dan vast aan 3 maand
Of ik betaal 3xmaandloon boete. Dit wil ik dus absoluut proberen te vermijden
art 3§5 derde lid is enkel van toepassing op negenjarige contracten. Tot 31/10/2011 is jouw contract er eentje van bepaalde duur en is art 3§5 derde lid niet van toepassing. Na even nadenken zou ik het volgende toepassen:
- U wacht braafjes tot de laatste drie maanden van het contract van bepaalde duur zijn ingegaan.
- De eerste dag van oktober stuurt u de verhuurder een as met een opzeg van 1 maand die ingaat op 01/11/2001 om te eindigen op 30/11/2011.
Op die wijze blijft u in regel met art 3§5 en 3§9, beperkt u de risicoperiode en heeft de verhuurder in realiteit 2 maand om een nieuwe huurder te vinden.
In werkelijkheid zouden we blijven huren tot eind november zodat we 2 weken speling hebben voor de verhuis en ... wie weet wat nog allemaal.
Dus samengevat (ik ben moeilijk bezig he

, maar zou het zonde vinden om €1500 boete te moeten betalen terwijl het contract niet geregisteerd werd):
Ik wacht tot 1 oktober om mijn opzegbrief te sturen. Daarin zet ik dat we op 30 november het contract wil verbreken. Hiermee ben ik dan in regel met zowel de wetgeving van de huur bepaalde duur alsook de 3-6-9 formule. Klopt denken jullie?
Bedankt om mijn post nog voortdurend te blijven lezen!