Terugbetaling na annluatie

Lies87
Topic Starter
Berichten: 16

Terugbetaling na annluatie

#1 , 04 aug 2011 14:37

Beste mensen,

Wij hebben eind juni een TV besteld bij een Nederlandse firma (online - heeft ook een vestiging in Antwerpen) en hebben deze netjes op tijd betaald. Na 10 dagen nog steeds geen reactie op wanneer de TV geleverd zou worden. Gebeld naar de klantendienst, bleek dat deze TV plots niet meer te verkrijgen was en dat de firma met een overname zit waardoor alles wat trager verloopt. Bestelling werd geannuleerd en ons werd beloofd zo spoedig mogelijk het geld terug te krijgen.

Nu, 1 maand later, hebben we nog steeds ons geld niet terug. Er werd ons tot 3 maal toe beloofd dat op het einde van week 28, 29, en 30 ons geld teruggestort zou worden. Na een zoveelste mailtje van onze kant, kregen we een reactie van "Wij gaan open kaart met u spelen, wij hebben problemen met onze Belgische rekening waardoor we tijdelijk geen toegang hebben tot het geld op die rekening. Dit is uiteraard uw probleem niet".

Tja. Duidelijk wel, lijkt me....

Op de website staat dat het geld uiterlijk binnen de 30 dagen wordt teruggestort maar die termijn is nu reeds overschreden. Kan ik hier zelf iets aan doen of is het gewoon wachten en hopen dat alles goed komt?

Het gaat tenslotte over 770 euro en wij kunnen onze centen zeer goed gebruiken...

Alvast bedankt voor het advies.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fore
Berichten: 1298

#2 , 04 aug 2011 14:46

Burgerlijk Wetboek:
“Art.1590.Indien bij de verkoopbelofte handgeld is gegeven, is ieder van de contractanten vrij van de verkoopbelofte af te zien :Hij die het handgeld heeft gegeven, door het te laten behouden. En hij die het handgeld heeft ontvangen, door het dubbel terug te geven.”
Nu hoever dit hier gaat opgaan is onzeker

Wat u doet is een AS schrijven naar de winkel sturen, met als melding dat ze uw €770 binnen Y dagen dienen te storten op rekening X. Indien dit niet gebeurt deze brief als eerste en enigste ingebrekestelling dient en dat u dan het bedrag zal terug vorderen via gerechtelijke stappen, vermeerderd met de wettelijke intrest en alle gerechtskosten

iemand anders hier iets op te zeggen?
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Lies87
Topic Starter
Berichten: 16

#3 , 04 aug 2011 15:09

Wow! Bedankt! Daar ben ik zeker iets mee!

Wat zou ik ongveer opgeven als termijn om terug te betalen? 10 dagen?

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”