Bij wie kinderen ten laste?

stierke
Topic Starter

Bij wie kinderen ten laste?

#1 , 16 mar 2007 09:15

Hallo,

Wij hebben pas onze akte laten opstellen door de notaris om te scheiden met onderlinge toestemming. Het enige waar ik nog over twijfel is of ik al dan niet de kinderen ten mijne laste moet nemen. Ik ben de minst-verdiener, maar heb zelf ook de beslissing genomen om te scheiden. Wat is voor mij fiscaal voordeliger?
Als ik de kinderen ten laste neem, moeten zij dan ook hun hoofdverblijfplaats bij mij hebben of kan dit op het adres van het ouderlijk huis blijven? Hangen deze twee zaken aan elkaar of zijn die losstaand van elkaar?
Alvast bedankt voor de reactie!!

Ann

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 mar 2007 10:00

Uiteraard is het voor u voordeliger als de kinderen bij u ten laste zijn. Alleen dan kan u van het fiscaal voordeel van kinderen ten laste genieten.

Meestal wordt het voordeel voor kinderen ten laste toegekend aan de ouder bij wie de kinderen gedomicilieerd zijn.

Zie: http://yep.it/?ozwe46

scorpioen

stierke
Topic Starter

#3 , 16 mar 2007 12:04

Bedankt voor de snelle reactie!!

Ann

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”