wat zal gebeuren als ik betrapt word als een zwartwerker?

aa6211626
Topic Starter

wat zal gebeuren als ik betrapt word als een zwartwerker?

#1 , 01 aug 2011 00:02

ik ben een werkloos, maar ik ga toch werken in zwart, wat zal gebeuren als ik betrapt zal worden?

mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 aug 2011 00:03

Wat denkt u nu zelf.
Schorsing van, terugbetalen van eventueel een strafrechtelijke vervolging voor misbruik van vertrouwen oplichting enz enz .

aa6211626
Topic Starter

#3 , 01 aug 2011 00:22

bedankt,,
ik heb nog een vraag, wat bedoelt zij met "alle onrechtmatig ontvangen uitkeringen terugvorderen", stelvoor dat ik al 8 maanden genieten van werkloosheiduitkeringen, vandaag word ik betrapt, moet ik dan alle uitkeringen van die 8 maanden terugvorderen?..

en hoeveel zal de geldboete omgeveer zijn?

Reclame

roharro

#4 , 01 aug 2011 00:30

bedankt,,
ik heb nog een vraag, wat bedoelt zij met "alle onrechtmatig ontvangen uitkeringen terugvorderen", stelvoor dat ik al 8 maanden genieten van werkloosheiduitkeringen, vandaag word ik betrapt, moet ik dan alle uitkeringen van die 8 maanden terugvorderen?..

Ja alles terugbetalen. Strafrechtelijke boete + zware aanslag en boete van de belastingen op de zwarte inkomsten (mogelijks 100 percent verbeurdverklaring van de zwarte inkomsten).
Laatst gewijzigd door roharro op 01 aug 2011 00:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

xena

#5 , 01 aug 2011 00:37

verwijder of wijzig zo vlug mogelijk uw vraag en stel dergerlijke vraag (in het vervolg) fictief

mava105

#6 , 01 aug 2011 11:21

bedankt,,

Ja alles terugbetalen. Strafrechtelijke boete + zware aanslag en boete van de belastingen op de zwarte inkomsten (mogelijks 100 percent verbeurdverklaring van de zwarte inkomsten).
plus dat de werkgever die u in het zwart liet werken ook serieus kan aangepakt worden en zware boetes krijgen.

fendtje

#7 , 01 aug 2011 14:25

ik ben een werkloos, maar ik ga toch werken in zwart, wat zal gebeuren als ik betrapt zal worden?

mvg
nooit nog een werkloosheids uitkering.
nooit nog recht op een pensioen.
nooit nog recht op ziekenfonds en tussenkomst.
zo zou het moeten zijn.
helaas zal het u nu enkel en alleen geld kosten.
uw pensioen zal ook niet voor te stoefen zijn later.
en van zwart werk wordt maar een persoon beter van , de opdrachtgever.

xena

#8 , 01 aug 2011 16:08

mvg
nooit nog een werkloosheids uitkering.
nooit nog recht op een pensioen.
nooit nog recht op ziekenfonds en tussenkomst.
zo zou het moeten zijn.
maar natuurlijk als een kleine garnaal een centje bijverdiend op een vrij eerlijke manier dan moet die harder gestraft worden dan een crimineel , maar die grote belastingvrije sommen die politiekers zichzelf toekennen zeg daar niks verkeerd over . en we moeten ook niks verkeerd zeggen over de bedrijfjes van politieke vriendjes die riante overheidsopdrachten mogen uitvoeren

als een polietieker een belastingvrije bonus van 2,7miljoen euro mag ontvangen waarom zou dan een werkloze geen centje mogen bijverdienen , mag je mij eens proberen uitleggen

JPV

#9 , 02 aug 2011 07:39

een werkloze mag perfect een centje bijverdienen. Geen enkel probleem mee. Alleen moet hij het aangeven.

Redrum

#10 , 03 aug 2011 11:09

ik verdien al jaren een centje, maar ik zou anders graag ondertussen ook een werkloosheidsvergoeding krijgen.

JPV

#11 , 03 aug 2011 11:10

Als je RSZ afdraagt, kan dit, mits je voldoende werkt...

Gebruiker21

#12 , 04 aug 2011 11:37

maar natuurlijk als een kleine garnaal een centje bijverdiend op een vrij eerlijke manier dan moet die harder gestraft worden dan een crimineel , maar die grote belastingvrije sommen die politiekers zichzelf toekennen zeg daar niks verkeerd over . en we moeten ook niks verkeerd zeggen over de bedrijfjes van politieke vriendjes die riante overheidsopdrachten mogen uitvoeren

als een polietieker een belastingvrije bonus van 2,7miljoen euro mag ontvangen waarom zou dan een werkloze geen centje mogen bijverdienen , mag je mij eens proberen uitleggen
Wat is dit nu weer voor een scheve redenering? Wat hebben mistoestanden bij politiekers en zakenmensen te maken met het misbruik in het klein van onze sociale zekerheid?

Als hardwerkende werknemer die nog nooit één dag "gestempeld" heeft, stuit het me echt tegen de borst dat hier iemand doodleuk komt melden dat hij profiteert van het belastinggeld dat ik iedere maand afdraag aan de staat. Zeker als je dan ook nog hoort dat wat ik nu afdraag waarschijnlijk niet voldoende is om mij later een deftig pensioen te bezorgen.

Sorry, maar profiteurs, ook de "kleine garnalen" moeten aangepakt worden. Dat er ook op gerotere schaal gefraudeerd wordt, verandert daar niets aan (ook dat zou moeten aangepakt worden).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

xena

#13 , 04 aug 2011 17:13

Sorry, maar profiteurs, ook de "kleine garnalen" moeten aangepakt worden. Dat er ook op gerotere schaal gefraudeerd wordt, verandert daar niets aan (ook dat zou moeten aangepakt worden).
ieder normaal mens geniet al eens van het zwarte circuit al was het maar een kabeliauw kopen aan een prix d'ami van uw buur die op zee is gaan vissen en uiteindelijk profiteren er heel wat bedrijven van want niet iedereen kan de volle pot betalen

vroeger kregen wij in de haven onze bonussen dikwijls in het zwart en konden wij zo makkelijk een 20.000bfr extra per maand bijverdienen en nu is dat allemaal gedaan en wie staat er nu nog te springen om over te werken of het vuile , zware en gevaarlijk werk te doen ? komt er bij dat meer dan de helft havencafekes zijn moeten sluiten

Lanox

#14 , 04 aug 2011 19:17

ieder normaal mens geniet al eens van het zwarte circuit
Gelieve Uw mond te spoelen en voor Uw eigen te spreken. Er zijn nog genoeg mensen die niet van het zwarte circuit "genieten", al was het maar uit eigen overtuiging.

denlowie

#15 , 04 aug 2011 19:44

Er zijn nog genoeg mensen die niet van het zwarte circuit "genieten", al was het maar uit eigen overtuiging.
Ja dit is waar, alhoewel ik jaren geleden boekhouding deed voor iemand die een garage had en als hij tegen iemand zei met BTW of zonder dat de gewone man die de BTW niet kon aftrekken ze allemaal zonder BTW wou (21%)

Maar ja dit is jaren geleden nu zal dit misschien niet meer bestaan !

Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Andere”