bewindvoerder ex

ramborocky10
Topic Starter

bewindvoerder ex

#1 , 31 jul 2011 21:26

Hallo allemaal

ik zit met een vraag en hoop dat iemand hier een antwoord op heeft.
mijn ex de vader van mijn 2 kinderen heeft een erfelijke ziekte waardoor hij een bewindvoerder heeft,wij hadden met het bureau
bepaalde afspraken gemaakt rondom de kinderen,ze kregen een verjaardags,kerst cadeau en met de zomer vakantiegeld en wij kregen
benzine vergoeding aangezien hij 160 km van ons vandaan woont en hij niet bij ons kan komen.
nu heeft een andere bewindvoerder het overgenomen al sinds 1 juni waar wij nooit van zijn bericht,we kwamen hier achter omdat onze zoon bijna jarig is en we belden over een cadeau,werden we dus doorverwezen naar die andere,nu belde we die op en en die beste man wist niet eens dat zijn client kinderen heeft en er is opeens geen ruimte meer voor wat dan ook niet eens voor een verjaardagscadeau.
er viel niet te praten met die man,maar nu vraag ik me af of hij dat zomaar kan veranderen allemaal wij hebben die afspraken op papier staan met handtekeningen en wij zijn niet bericht dat er iets ging veranderen.
ik hoop dat iemand hier iets over weet
alvast bedankt
gr een bezorgde moeder

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 31 jul 2011 21:34

Moet de vader geen onderhoudsgeld betalen voor de kinderen? Indien ja dan moet zijn bewindsvoerder daaraan gevolg geven.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

ramborocky10
Topic Starter

#3 , 01 aug 2011 18:16

hij heeft nog nooit onderhoudsgeld betaalt omdat hij een uitkering heeft,we hebben al meerdere keren gevraagd hoe het kan omdat zover ik weet iedere vader onderhoudsplichtig is maar we krijgen er eigenlijk nooit antwoord op alleen dat hij het geld er niet voor heeft,ik heb zelf geen idee wat mijn rechten hierin zijn.

Reclame

Nancken

#4 , 05 sep 2011 19:08

Mijn ex-man zen zaak staat al 6 maanden onder een bewindvoerder omdat hij een hersenletsel opliep, nu heb ik al vergeefs onderhoudsgeld gevraagd voor de kinderen die nu bij mij wonen omdat mijn ex-man revalideert in Melle. De bewindvoerder zei dat ik via de vrederechter dat moest vragen, morgen moeten we aldaar zijn. Mijn ex-man heeft een BVBA en ik neem aan dat hij dan wel een redelijk onderhoudsgeld kan betalen. Nu zei de bewindvoerder dat ik op niet teveel moet rekenen, daar de inkomsten van zen bvba niet worden meegerekend. Kan dit zomaar???

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 05 sep 2011 19:13

een vennootschap is iets anders dan de natuurlijke persoon ( net daarom is het juridisch een andere entiteit).
De inkomsten uit het vennootschap (worden op persoonsbelasting ingegeven) vallen daar WEL onder.

roharro

#6 , 05 sep 2011 19:18

een vennootschap is iets anders dan de natuurlijke persoon ( net daarom is het juridisch een andere entiteit).
De inkomsten uit het vennootschap (worden op persoonsbelasting ingegeven) vallen daar WEL onder.
Enkel het loon e.d. dat een zaakvoerder zichzelf uitkeert. Er worden namelijk 2 belastingsaangiftes ingediend: een persoonlijke en een voor de bvba.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#7 , 07 sep 2011 22:39

Correcte correctie dat was uiteraard de bedoeling van mijn zin.

Terug naar “Andere”