ocmw

gorens
Topic Starter

ocmw

#1 , 29 jul 2011 14:35

beste mensen

een vraagje aan jullie .

weten jullie of het mogelijk is dat het ocmw mij sneller kan helpen aan een sociale woning ?
ga dat sneller via het ocmw om in aanmerking te komen voor een sociale woning ?
je hoord van iedere belg wel eens zeggen dat een alochtoon sneller aan een sociale woning kan geraken maar dan via het ocmw . is dat wel correct ?

vraag 2

mag een directeur van de sociale woningen een uitzondering maken aan een kandidaat huurder en hem vorang verlenen
aan een sociale woning waar andere mensen al jaren op zitten te wachten ?

dank u bij voorbaat

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 29 jul 2011 14:49

Indien de de aanvrager kan aantonen dat er bv medische gronden zijn die herhuisvesting noodzaken kan er prioriteit gegeven worden aan de aanvraag. Vraag blijft natuurlijk of er op dat ogenblik een woning beschikbaar is die aan de noden van de aanvrager voldoet.

De directeur van een ocmw zal over een prioriteitsplaatsing nooit alleen beslissen, deze beslissing wordt genomen door het bestuur.

wanton

#3 , 29 jul 2011 18:17

Wees maar gerust , de toewijzingen van woningen van sociale huisvestingmaatschappijen gebeuren tegenwoordig heel correct. De verhuringen geburen stipt volgens de inschrijvingslijsten. Afwijkingen dienen door het ganse bestuur worden goedgekeurd plus bovendien het akkoord krijgen van de gewestelijke inspectie. het kan maar dan moeten er dringende redenen voor zijn. Het mag ook niet te dikwijls voorkomen. Het moet er ook een beetje optimaal an toegaan. Men mag geen gezin van drie personen huisvesten in een woning/appartement met 4 kamers. Het OCMW kan wel , om dringende redenen , iemand huisvesten in een woning die ze zelf in eigendom hebben of huren. Maar meestal is dat slechts een tijdelijke oplossing.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 29 jul 2011 21:08

Een allochtoon ka ook een Belg zijn hoor.
Belg is een nationaliteit

gorens
Topic Starter

#5 , 30 jul 2011 09:17

geachte ,

dank u voor u antwoord op mijn vraag .

in zaventem is alles mogelijk .
toch gebeurd het wat wat eigenlijk niet kan .
in de patrijzenlaan zaventem huurd een allenstaand spaans meisje een sociale woning met grote tuin met 3 slaapkamers , iets verderop hetzelfde .

ik kan 10 schokende zaken beschrijven die ik niet durf te vermelden op dit forum wat zich jaren afspeeld in de sociale wijken zaventem .
alchtone gezinnen die het afrekenen met vlaamse oudere mensen door hun te pesten wat mijn moeder die bijna 70 jaar is ook meemaakt .
ik heb nu de wettelijke en gerechtelijke stappen ondernomen tegen onze alochtone buren .

op 18 augustus moet mijn buurman voor de rechter verschijnen .
mijn buurman met zijn kinderen zijn net terug van vakantie en dit is wat afspeeld ...
vijdag 20 juli 2011
ik was mijn auto aan het verzorgen aan op de parking aan mijn voordeur en zag buurman aankomen met zijn gezin om 12 uur 30 / 29 juli 2011
een uitdagende blik was hun eerste reactie .
15 uur 15
bij het binnenkomen in hun appartement slaan zij continue extreem hun voordeur dicht dat wij de glazen in onze kast horen rinkelen .

16 uur 00
eindeloze extreme zware bonken aan onze muur waarvan wij het plamuur achter het behang horen scheuren .
het strafste van al is dat dit marokaans gezin naast ons geen meubels hebben , dit had ik vernomen van een man die de bulex onderhoud van de appartementen .

de vroegere directeur liet alles niet zomaar begaan .
met die nieuwe directeur kan je echter niets mee aanvangen .
15 jaar geleden was de sociale wijken in zaventem nog een familliebuurd , nu is het net schaarbeek geworden .

ik verklaar op eer dat ik alles oprecht en correct beschrijf zoals het in de realiteit aan toe ga .
een trieste huurder

gorens ,

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 30 jul 2011 12:48

En wat doet de gemeenteraad en zeker de oppositie als u met de bewijzen naar hen gaat?
Wat doet de raad van bestuur van de sociale woningmaatschappij?
Hebt u al een raadman om al die onrechtvaardigheden aan te klagen???
Hoe herkend u een uitdagende blik???

gorens
Topic Starter

#7 , 30 jul 2011 20:27

dank u vriendelijk voor u antwoord .

een raadman om al die onrechtvaardigheden aan te klagen had ik nog nooit aan gedacht .
wat de raad van bestuur doet van de sociale woningmaatschappij ? dat is net het probleem . hoe kan ik nu die mensen bereiken ?

wanton

#8 , 01 aug 2011 20:14

Een alleenstaande in een appartement met drie slaapkamers is iets dat niet kan. De huisvestingsmaatschappijen doen veel moeite maar reglementering is er voor iedereen. ik zie dat Eric Van Rompuy schepen is van huisvesting, contacteer hem als eerste. Durf ook andere mensen uit de gemeenteraad an te spreken.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Terug naar “Huren”